به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۳۷۸۴۰

واردات خودرو از آمریکا و آلمان صحت دارد؟

واردات خودرو از آمریکا و آلمان صحت دارد؟
گروه اقتصادی: دولت به دلیل جبران کمبود خودرو در کشور ظرح آزادسازی واردات خودرو در کشور را مطرح کرد. اما این بحث با وجود تایید چند باره مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس، همچنان با ابهامات زیادی همراه است و شروط مختلفی نیز برای آن مطرح می‌شود.طبق اعلام وزارت صمت، خودروهایی می‌توانند وارد ایران شوند که حجم موتور آنها بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی باشد و سقف قیمت آنها نیز ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار تعیین شده است

واردات خودرو آزاد شد؟
هر چند هنوز، خبری از اعلام تاریخ دقیق اجرای این طرح نیست، اما چندی پیش عکس‌هایی از محموله خودروهای جی‌ام‌سی آمریکا و فولکس آلمان در جاده اسلامشهر به تهران منتشر شد.آیا این اقدام به معنی آزادسازی واردات خودرو به کشور است؟ چگونه این خودروها وارد کشور شده‌اند؟بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در این مورد گفت: این محموله، احتمالا خودروهای ترانزیتی هستند. در واقع آنها از یک مرز وارد کشور می‌شوند و از مرز دیگری خارج می‌شوند.

ادعای واردات خودرو از آلمان و آمریکا
خودروهای آمریکایی به ایران می‌آیند؟
آیا خودروهای آلمانی و آمریکایی اقتصادی محسوب می‌شوند و شامل شروط واردات خودرو می‌شود؟این کارشناس صنعت خودرو در ادامه توضیح داد: در همه کشورها برخی مدل‌های خودروسازان، خودروهای اقتصادی محسوب می‌شوند. اما پس از جریان برجام و مذاکرات وین، این شرط مطرح شد که ورود خودروهای آمریکایی به کشور ممنوع است. اما خودروهای آلمان ممکن است وارد شود.

او گفت: مهم نیست که از چه کشورهایی خودرو وارد می‌شود. باید شرایطی فراهم شود که خودروسازها مطرح به کشور بیایند و خودرو تولید کنند. واردات خودرو در سال‌های اخیر و پس از چالش‌های ارزی کشور ممنوع شد اما از سال گذشته، مباحث زیادی در مورد آزادسازی دوباره آن مطرح شده است. به ویژه نمایندگان مجلس، تاکید زیادی بر این موضوع دارند و هم در قالب قانون ساماندهی صنعت خودرو و هم در قانون بودجه ۱۴۰۱ موضوع واردات را مد نظر داشتند. اما این فرایند، همچنان با مخالفت‌هایی به ویژه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه است و هنوز عملی نشده.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: واردات خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها