کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محرومیت عجیب برای نانسی پلوسی

1 خرداد 1401 ساعت 14:29


گروه بین الملل: دفاع رییس مجلس نمایندگان آمریکا از حق سقط جنین کار دستش داد. اسقف اعظم کالیفرنیا، حوزه انتخابی نانسی پلوسی، به همین دلیل شرکت در مراسم عشاء ربانی کلیسای حوزه این اسقف را برای پلوسی ممنوع کرد.
بحث بر سر سقط جنین در آمریکا بالا گرفته است. با انتشار نسخه‌ای از رأی قضات دادگاه عالی این کشور برای لغو حکم آزادی سقط جنین مصوب دادگاه عالی در سال ۱۹۷۳دوپارگی جامعه آمریکا درباره این موضوع بیشتر آشکار شد.
در صورت تصویب نهایی این رأی از سوی دادگاه عالی، ایالات آمریکا مختار خواهند بود که درباره ممنوعیت کامل سقط جنین تصیم بگیرند. قرار است هفته آینده این دادگاه در این باره تصمیم نهایی‌اش را اعلام کند. درباره سقط جنین قانون متحد فدرال وجود ندارد.نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همراه با دیگر هم‌حزبی‌هایش در حزب دموکرات و در کنار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از این تصمیم دادگاه عالی به شدت انتقاد کرده و خواهان برقرار ماندن حکم مصوب سال ۱۹۷۳ شد.
این موضع‌گیری با نظرات اسقف اعظم کالیفرنیا همخوانی نداشته و این اسقف طی نامه‌ای خطاب به نانسی پلوسی به او اطلاع داده مادامی که نظرش را درمورد سقط جنین تغییر نداده، نمی‌تواند در مراسم عشاء ربانی حوزه کلیسایی این اسقف شرکت کند.اسقف سالواتوره کوردیلئونه گفته است: «یک قانون‌گذار کاتولیک که از سقط جنین حمایت می‌کند در حالی که دستورات کلیسا را می‌شناسد، مرتکب یک گناه آشکار شده است.» او در نامه‌اش نوشته بنا بر قوانین کلیسا چنین شخصی نمی‌تواند در مراسم عشاء ربانی شرکت کند.این اسقف توضیح داده از آنجا که پلوسی به درخواست او مبنی بر پس گرفتن حمایتش از سقط جنین در فضای عمومی اعتنا نکرده بنابراین برای او چاره‌ای جز اعمال این ممنوعیت باقی نمی‌ماند. اسقف کوردیلئونه در ادامه نامه‌اش نوشته در صورتی که خانم پلوسی نظرش را در مورد سقط جنین تغییر دهد و در فضای عمومی آن را اعلام کند دوباره مجاز است در مراسم عشاء ربانی شرکت کند.
مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست نانسی پلوسی طرحی را تهیه کرده که بر اساس آن حکم دیوان عالی مصوب سال ۱۹۷۳ به قانون تبدیل شود. تلاش برای تصویب این قانون در مجلس سنا اما که دموکرات‌ها در آن اکثریتی شکننده دارند هفته گذشته شکست خورد.

 


کد مطلب: 337842

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337842/محرومیت-عجیب-نانسی-پلوسی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir