به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۳۳۷۸۷۲

انتقاد نماینده معروف از گرانی اخیر

انتقاد نماینده معروف از گرانی اخیر
گروه اقتصادی: نماینده چابهار در مجلس گفت: آقایان فرموده بودند که اثر تورمی افزایش قیمت روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات بر کالاهای دیگر تنها ۱۰ درصد است که این با مبنا و الفبای اقتصاد هم‌خوانی ندارد. وقتی شما در حوزه روغن ۴۰۰ درصد افزایش قیمت دارید مگر می‌شود که سایر کالاها و خدمات تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کنند؟ این را خود آقایان هم به نظر من قبول نخواهند کرد.

به گزارش ایلنا، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس ، در واکنش به این مساله که «اشکالات و ایرادات فراوانی در روند پرداخت یارانه‌ نقدی وجود دارد و اقشار مختلفی از مردم که شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر و همینطور برخی یارانه‌بگیران دارند، یارانه دریافت نکرده‌اند»، گفت: بله، به شدت با این مساله مواجه هستیم که برخلاف آمار ارائه شده به ۹ دهک یارانه پرداخت نشده است و نیازمند بازنگری جدی هستیم، مسئولان دولتی هم قول دادند که این را اصلاح کنند. باید تلاش کنیم که یارانه به تمامی کسانی که مشمول شرایط دریافت هستند، پرداخت شود.

وی ادامه داد: در موارد مختلف از کسانی که یارانه‌شان قطع شده یا واریز نشده با دلایل و استدلال‌های مختلفی مواجه هستیم که در مجموع به‌نظر می‌رسد، یارانه بخشی از مردم با ادله غیردقیق حذف شده است که باید رسیدگی شده و یک واقعی‌سازی برای مشخص شدن اینکه چه کسی مشمول دریافت یارانه است، انجام شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین اظهار داشت: البته بنده در مصاحبه‌های گوناگون عرض کردم و حتی در صحن علنی هم تذکر دادم به دولت که قرار بود نیاز اساسی سبد غذایی مردم از طریق کالابرگ با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم داده شود و اکنون عملا این موضوع اتفاق نیفتاده است. ما کاملا مصر به این هستیم که دولت مصوبه مجلس را اجرا کند.

سعیدی در رابطه با گرانی قابل توجه در سایر کالاها تحت تاثیر گرانی اخیر ۴ کالای اساسی، گفت: آقایان فرموده بودند که اثر تورمی افزایش قیمت روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات بر کالاهای دیگر تنها ۱۰ درصد است که این با مبنا و الفبای اقتصاد هم‌خوانی ندارد. وقتی شما در حوزه روغن ۴۰۰ درصد افزایش قیمت دارید مگر می‌شود که سایر کالاها و خدمات تنها ۱۰ درصد افزایش پیدا کنند؟ این را خود آقایان هم به نظر من قبول نخواهند کرد، یعنی نباید مبنا باشد.
وی افزود: این با الفبای اقتصاد همخوانی ندارد و ما شاهدیم که بازار دارد واکنش خودش را به این مساله نشان می‌دهد، در حوزه مسکن، در حوزه کرایه حمل و نقل و دیگر نیازهای اساسی جامعه این را می‌بینید که چه اثراتی داشته است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها