به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۳۷۹۳۰
جزییات ترورسرهنگ صیاد خدایی در تهران

رئیسی: انتقام خون شهید خدایی حتمی است

رئیسی: انتقام خون شهید خدایی حتمی است
گروه سیاسی: رئیس جمهور با عرض تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده معظم ایشان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای وی از خداوند متعال علو درجات مسألت کرد و خاطرنشان کرد: پیگیری این رخداد اثبات خواهد کرد که بدون تردید دست استکبار جهانی پشت این جنایت دیده می‌شود.
سید ابراهیم رئیسی گفت: کسانی که در میدان از نیرو‌های مدافع حریم و حرم شکست خوردند، می‌خواهند به این شکل استیصال خودشان را نشان دهند. پیگیری جدی این موضوع از سوی مسئولین امنیتی مورد تأکید بنده است و تردید ندارم که انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران حتمی است.
گفتنی است كه روز یكشنبه در حوالی خیابان مجاهدین اسلام تهران دو موتور سوار با شلیک ۵ گلوله سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی را در هنگامی که قصد ورود به منزل داشت ترور کردند و به شهادت رساندند.
او در حالی ترور شد که در داخل با ماشین خود (پراید ) در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.تصاویر منتشر شده از صحنه حادثه نشان می‌دهد که فرد کشته شده، رانندگی یک خودرو پراید سفید را برعهده داشته و در حالی که کمربند ایمنی بسته بود، پس از گلوله خوردن به سمت راست افتاده و دور گردن و بازوی سمت راست او خونین است.
همسر وی اولین فردی بود که با پیکر این شهید مدافع حرم روبرو شد.
در همین راستا علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران به دادستان تهران دستور داد تا در شناسایی و دستگیری عوامل این اقدام جنایتکارانه تسریع شود.
دادستان تهران در پی دستور رئیس کل دادگستری استان تهران، شخصاً در صحنه جرم حاضر شد و به‌صورت میدانی در جریان نحوه و چگونگی انجام این اقدام جنایتکارانه قرار گرفت
روابط عمومی کل سپاه هم در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر اقدام جنایتکارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت یکی از مدافعان سرافراز حرم، افزود:  در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.
این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت این مدافع سرافراز حرم به خانواده معظم وی، تاکید کرده است: اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین، پیش‌بینی و در حال انجام است.

روایت شاهدان عینی از ماجرای ترور شهید صیاد خدایی
یکی از شاهدان عینی حادثه ترور گفت: دقایقی قبل از ترور که از خیابان قائن قصد ورود به کوچه غلامیان را داشتم با یک دستگاه خودرو پراید مواجه شدم که عرض کوچه را بسته بود و در حالی که درب صندوق عقب خودرو را باز نگه داشته بود اجازه ورود به خودروها نمی‌داد.
وی ادامه می‌دهد ماشین‌ها مجبور شدند مسیر را دور زده و از طرف دیگر کوچه از خیابان مجاهدین اسلام وارد کوچه غلامیان شوند.
شاهد دیگر ماجرا که از همسایگان شهید صیاد و اولین کسی است که با اورژانس تماس می‌گیرد نیز می‌گوید همزمان با صدای ممتد تیراندازی صدای گاز شدید یک دستگاه موتور سیکلت در کوچه را شنیده است.او می‌گوید وقتی خودم را به کوچه رساندم با پیکر نیمه‌جان شهید صیاد مواجه شدم و بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه
 سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ‌محکوم کردن این عملیات تروریستی  در تهران، شهادت سرهنگ سرافراز پاسدار صیاد خدایی را به خانواده این شهید و همرزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت گفت.
سعید خطیب زاده اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ذات شرارت‌بار خود را با ترور و شهادت یکی از سپاهیان جان‌برکف نشان دادند.
خطیب زاده افزود: این جنایت ضد انسانی در حالی توسط عوامل تروریستی وابسته به استکبار جهانی صورت می‌پذیرد که در کمال تاسف با حمایت و سکوت کشورهای مدعی مقابله با تروریسم همراه است.
از سوی دیگر، سردبیر روزنامه «همشهری» که قبلا مدیرمسئول روزنامه «جوان» نزدیک به سپاه پاسداران بود، مسئولیت ترور را متوجه اسرائیل کرده است.عبدالله گنجی در توئیتی نوشته است: «قضاوت خبری زود است اما نوع ماموریت این شهید در سوریه انگشت اتهام ترور را اول به سمت صهیونیست‌ها می‌برد».
حساب کاربری «نورنیوز» در توئیتر که گفته می‌شود نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران است، نیز نوشته است:شهادت  صیاد خدایاری «عبور بدون محاسبه از خط قرمزی است که معادلات زیادی را تغییر می‌دهد. آمران و عاملان این جنایت هزینه سنگینی خواهند پرداخت».
اسرائیل در سال‌های اخیر بارها متهم شده که در ترور افراد موسوم به دانشمندان هسته‌ای و نیروهای نظامی درگیر در فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی دست داشته است.
در همین حال، شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل  مدعی شد که شهید صیاد خدایاری مسئول یک‌سری حملات تروریستی علیه اهداف اسرائیلی در سراسر جهان بوده است.این شبکه گفت:سرهنگ خدایاری، منصور رسولی را مامور ترور کنسول اسرائیل در استانبول کرده بود.
رسانه‌های اسرائیلی اخیرا فاش کردند منصور رسولی که «عضو نیروی قدس سپاه پاسداران» است، از سوی ماموران موساد در خاک ایران به‌دلیل برنامه‌ریزی برای ترور سه هدف اسرائیلی و غربی بازجویی شد.این رسانه‌ها یک فایل صوتی را پخش کردند که در آن فردی که به فارسی سخن می‌گفت و خود را «منصور رسولی، فرزند رضا، ۵۲ ساله، متولد در هاشم‌آباد» معرفی می‌کرد، گفت که ماموریت سه گانه ترور با او در میان گذاشته شده بود. او به نام آمرین اشاره نکرد.فرد یاد شده افزود که از او خواسته شده بود موجبات ترور یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول، یک روزنامه‌نگار در فرانسه و یک ژنرال آمریکایی در آلمان را فراهم کند.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها