کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هدف پوتین؛ دامن زدن به بحران

2 خرداد 1401 ساعت 10:32


گروه بین الملل: به گفته سفیر پیشین آلمان در مسکو هدف پوتین از جنگ اوکراین این است که با دامن زدن به بحران گرسنگی موج جدیدی از پناهجویان به سمت اروپا سرازیر شوند و کشورهای اروپایی در پی فشار روزافزون دست از مقابله با روسیه بردارند.
رودیگر فون فریچ، مسکو را متهم کرد که با جنگ اوکراین دنیا را درگیر بحران تامین نیازهای اولیه کرده تا با ایجاد موج جدیدی از پناهجویان، اروپا را تحت فشار قرار دهد.
او تصریح کرد: «ولادیمیر پوتین به طور هدفمند تلاش می‌کند تا بحران گرسنگی در خاورمیانه و آفریقای شمالی را گسترش دهد. به همین دلیل جلو صادرات غلات اوکراین را گرفته و انبارهای غله را بمباران می‌کند.»سفیر پیشین آلمان در مسکو که تا کنون چندین بار از نزدیک با پوتین ملاقات کرده، می‌گوید: «محاسبات پوتین بر این استوار است که از طریق اخلال در ارسال غلات، مردم گرسنه را وادار به فرار به سوی اروپا کند، همانگونه که در سال‌های گذشته میلیون‌ها سوری از جنگ فرار کردند.»
او ادامه می‌دهد: «پوتین با ایجاد این موج جدید از پناهجویان می‌خواهد اروپا را بی‌ثبات کرده و بر آن فشار وارد کند تا کشورهای غربی مجبور شوند سیاست و موضع خود علیه روسیه را تغییر دهند.»فون فریچ این تاکتیک را "جنگ دوگانه" می‌نامد. او اخیرا کتابی با نام "تغییر دوران: جنگ پوتین و پیامدهایش" منتشر کرد.او به پایان فوری جنگ اوکراین معتقد نیست و می‌گوید پوتین با حمله به اوکراین "بازی را به هم زد و تلاش موفقیت‌آمیز برای ایجاد امنیت مشترک در اروپا را به طور ناگهانی به هم ریخت".
به عقیده سفیر پیشین آلمان در روسیه، برای پوتین شکست در جنگ اوکراین غیرقابل تصور است، چرا که او در حقیقت در این جنگ بر سر قدرت خودش در روسیه در حال نبرد است. به همین دلیل این احتمال زیاد وجود دارد که پوتین سعی کند این جنگ را مدت‌ها ادامه داده و یا حتی آن را تشدید کند.در عین حال استفاده از سلاح اتمی از سوی روسیه را نامتحمل می‌داند و می‌گوید: «پوتین نه دیوانه است و نه غیرمنطقی. ‌او از منطق دیگری پیروی می‌کند.»
سفیر سابق آلمان در مسکو به واکنش‌های کلامی پوتین نسبت به ارسال سلاح‌های سنگین غرب به اوکراین اشاره می‌کند و نتیجه می‌گیرد: « اینها نشان می‌دهد که او تا کنون دقیقا از اینکه وارد یک رویارویی با ناتو بشود، پرهیز کرده است.»رودیگر فون فریچ در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ میلادی سفیر آلمان در مسکو بود.

 


کد مطلب: 337949

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/337949/هدف-پوتین-دامن-زدن-بحران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir