به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۳۳۷۹۸۷

دولتمردان مردم را عصبانی‌تر نکنند

دولتمردان مردم را عصبانی‌تر نکنند
گروه سیاسی: عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس گفت: مصوبه مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به این ترتیب نبود بلکه به این صورت بود که ابتدا کالابرگ الکترونیکی آماده شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و بعد از آن، اصلاح قیمت‌ها شکل بگیرد

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس شورای اسلامی،  ضمن ارزیابی اقدام دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی گفت: اینکه باید ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود چرا که باعث رانت و فساد شده، درست است، اما درباره نحوه حذف این ارز و اجرای آن بحث بود، که در نهایت دولت تصمیم گرفته به این ترتیب ارز ترجیحی را حذف کند. اما نکته مهم این است که مصوبه مجلس برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به این ترتیب نبود بلکه به این صورت بود که ابتدا کالابرگ الکترونیکی آماده شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و بعد از آن، اصلاح قیمت‌ها شکل بگیرد که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

او افزود:، اما در حال حاضر که دولت وارد حذف ارز ترجیحی شده همه باید از او حمایت کنیم، ولی این حمایت به معنای اینکه هر کاری دولت انجام بدهد، ما همان را تأیید می‌کنیم، نیست، برخی مواقع حمایت از طریق تذکر، سوال و استیضاح صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر اگر وزرا در مسیر درست حرکت نکنند قطعاً مجلس ورود خواهد کرد.

رشیدی کوچی با اشاره به نوع تعامل دولتمردان با مردم تصریح کرد: نکته دیگر اینکه بنده از دولتمردان خواهش می‌کنم در نوع ادبیاتی که از طریق آن با مردم صحبت می‌کنند، دقت نظر لازم را داشته باشند که بر عصبانیت و نگرانی‌ها اضافه نکنند چرا که این افزایش قیمت‌ها به خودی خود ناراحتی، نگرانی و عصبانیتی را در مردم ایجاد کرده، که البته مردم حق دارند به عنوان مثال وقتی یک دفعه ماکارونی ۵،۶ هزار تومانی یا ۱۰،۱۲ هزار تومانی، ۶۰ هزار تومان می‌شود، نگران و ناراحت شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجموع این شوکی که در اثر افزایش قیمت‌ها به جامعه وارد شد، می‌توانست بسیار منطقی‌تر و از طریق گفتگو و متقاعد کردن مردم همراه شود که متأسفانه به این صورت انجام نشد.رشیدی کوچی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان به هیات رئیسه مبنی بر اعلام وصول نشدن استیضاح‌ها خاطرنشان کرد: عملکرد هیات رئیسه به این صورت نیست که مانع استیضاح‌ها شوند، کار طبق آیین‌نامه در حال پیشروی است، اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری نگاه مجلس نسبت به دولت، تعاملی است. در حال حاضر به نظر می‌رسد که همه باید دست به دست هم بدهیم و از این مرحله‌ای که در آن قرار گرفتیم، عبور کنیم، اما باز هم تأکید می‌کنم در شرایط فعلی حق تمام و کمال با مردم است و کسانی که با مردم صحبت می‌کنند، باید از ادبیات مناسبی استفاده کنند.رشیدی کوچی در پایان ضمن اشاره به این نکته که از عملکرد هیات رئیسه مجلس رضایت دارد، یادآور شد که حتماً قالیباف مجدداً رای می‌آورد و برای سال سوم ریاست مجلس را برعهده می‌گیرد.
مرجع : منیبان
برچسب ها: جلال رشیدی کوچی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۰
مجلسی که عرضه دفاع از خودش رو هم نداره به درد هیچ چیزی نمیخوره. نماینده ها عرضه دارند وزرا رو بخاطر این بی تدبیری استیضاح کنند (388081)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها