به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۳۷۹۹۰

کدام بازیکنان پرسپولیس را ترک می‌کنند؟

کدام بازیکنان پرسپولیس را ترک می‌کنند؟
گروه ورزشی:عملکرد برخی بازیکنان پرسپولیس در فصل بیست و یکم لیگ برتر آنها را مقابل در خروجی تیم سرخ پایتخت قرار داده است به شرط آنکه مسئولان باشگاه بتوانند گزینه‌های بهتری را جذب کنند.تیم فوتبال پرسپولیس پس از کسب پنج قهرمانی متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران جام را در فصل جاری به استقلال تهران تحویل داد تا رقیب سنتی بر سلطه سرخپوشان پایان دهد.
 
نوار قهرمانی‌های پرسپولیس در حالی قطع شد که این تیم با وجود خروج احمد نورالهی، محمدحسین کنعانی زادگان، شهریار مغانلو و سعید حسین پور در ابتدای فصل توانست خریدهای خوبی هم داشته باشد.رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی و حامد پاکدل بازیکنانی بودند که با پیراهن سرخ عکس یادگاری گرفتند تا برای این تیم بازی کنند. آنها در ادامه نیز منوچهر صفروف و وحدت هنانوف را به خدمت گرفتند تا بتوانند جای خالی مهره‌ها تأثیرگذار را پر کنند. تازه واردهای پرسپولیس در کنار باتجربه‌ها عملکردی پر فراز و نشیبی در فصل جاری داشتند تا تغییرات در ترکیب و استراتژی این تیم بارها ایجاد شود.
 
ناچاری یحیی برای عدم ثبات
نگاه به کارنامه مربیگری گل محمدی در فوتبال باشگاهی ایران نشان می‌دهد او همواره اعتقاد بر ثبات در ترکیب اصلی تیم‌های تحت امرش داشته است. فلسفه‌ای که پس از نفت تهران، تراکتور تبریز، شهر خودرو مشهد و سپس پرسپولیس مشهود بود اما گل محمدی در بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر پا روی این دیدگاه گذاشت تا تغییرات متوالی در تیمش ایجاد شود.
 
خریدهای چسبیده به نیمکت
عملکرد پر فراز و نشیب رضا اسدی در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر، بی انضباطی علیرضا ابراهیمی در اولین ماه حضورش و مصدومیت‌های متوالی حامد پاکدل باعث نیمکت نشینی آنها شد تا یحیی بار دیگر به بازیکنان فصل گذشته خود رجوع کرده و از آنها در ترکیب استفاده کند.
 
بی اعتمادی به خریدها
گل محمدی در صورت عدم مصدومیت مدافعان خود هرگز به علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی بازی نمی‌داد تا سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی زوج میانی خط دفاعی این تیم را تشکیل دهند. هر کدام از این بازیکنان با آسیب دیدگی خود شانس علی نعمتی را برای حضور در ترکیب بالا می‌بردند. گل محمدی که هرگز تصور تغییر ساختار دفاعی تیمش را نداشت برای حل این مشکل از وحدت هنانوف نیز در دفاعی خطی استفاده کرد اما او نیز روند سینوسی داشت تا بازی از مشکلات روی دوش برندارد.
 
لکه حامد لک روی اسم پرسپولیس
دروازه‌بان اول پرسپولیس هر چقدر فصل گذشته بی حاشیه بود در فصل جاری جبران کرد. حامد لک نه تنها بارها با اعضای کادر فنی پرسپولیس بحث و مجادله غیر حرفه‌ای داشت بلکه دو بار از سوی یحیی گل محمدی سرمربی تیم هم اخراج شد تا سرمربی سرخ‌ها با رفتن بوژیدار رادوشوویچ چاره‌ای جز جذب دروازه‌بان در نیم فصل نداشته باشد. احمد گوهری از صنعت نفت آبادان به پرسپولیس آمد تا مشکلات گل خوردن این تیم را به حداقل برساند اما او نیز نتوانست انتظارات را برآورده کند تا لک باز هم در چارچوب دروازه تیمش بایستد. با این حال گلر پر حاشیه و بی انضباط باز هم قدر ندانست تا یکی از اصلی‌ترین عوامل شکست این تیم مقابل سپاهان اصفهان در نیم فصل دوم شود.
 
شیری فدای رضائیان شد
مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس با وجود انتقادات هواداران همواره در ترکیب این تیم در نیم فصل اول بود. اخراج او در سوپرجام و از دست رفتن قهرمانی باعث شد تا یحیی در تصمیمی ناگهانی او را کنار گذاشته تا انتقال رامین رضائیان به این تیم در ابتدای دور برگشت بازی‌های این فصل رقم بخورد. مدافع پیشین تیم ملی ایران نیز نتوانست چنگی به دل بزند تا نشان دهد با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد.
 
هافبک گران قیمت نیمکت نشین
رضا اسدی دیگر بازیکن ناموفق در جمع خریدهای ابتدای فصل پرسپولیس بود. او که با قیمتی بالاتر از بقیه پیراهن قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر را بر تن کرد به هیچ وجه نتوانست انتظارات را برآورده کند تا تبدیل به نیمکت نشینی همیشگی شود. اسدی هر از چند گاهی هم به بازی گرفته می‌شد و تأثیرگذاری خوبی هم داشت اما روند مثبت خود را هرگز نتوانست حفظ کند تا خیلی زود از جمع مردان مورد اعتماد یحیی جدا شود.
 
ابهام درباره آل کثیر
عیسی آل کثیر بدون شک امید اول گلزنی پرسپولیس محسوب می‌شد. او در بهمن ماه سال گذشته دچار آسیب دیدگی شد اما با سرپیچی از فرمان پزشکان جراح زانوی مصدوم خود را خیلی دیر به تیغ جراحان سپرد تا پرسپولیس اینگونه ضرر کنند.
 
تمیروف آخرین خرید بد!
گل محمدی برای حل مشکلات گلزنی تیمش سراغ جذب مهاجم خارجی رفت. شیرزود تمیروف از ازبکستان به تهران آمد و خیلی زود هم به ترکیب رسید اما هرگز نتوانست انتظارات را برآورده کند تا تبدیل به آخرین خرید بد پرسپولیس شود.
 
قطعاً خروج بهترین بازیکنان پرسپولیس تأثیر بسزایی در نتایج فصل جاری این تیم داشت اما خریدهای نامتعارف و با بازدهی پایین بر عدم هماهنگی این تیم افزود تا خریدهای یحیی نه تنها پاسخ سوالات فنی را بدهد بلکه هزاران چرا مقابل دلایل خرید این بازیکن بیافزاید. حال باید دید آنها که نمره قبولی نداشتند می‌توانند فصل آینده نیز پیراهن سرخ را بر تن خود نگه دارند یا باید وداعی زودهنگام با تیم پر طرفدار پایتخت داشته باشند.
مرجع : مهر
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها