به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۳۸۰۲۲

کالاهای خطرناک تعیین تکلیف شدند

کالاهای خطرناک تعیین تکلیف شدند
گروه اقتصادی: معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور اظهار داشت: در جلسه قبلی پس از بازدید میدانی مشخص شد ایرادات زیادی از حیث کالاهای رسوبی در انبارها وجود دارد، روش‌های نگهداری نادرست است و نیاز به خانه تکانی جدی در این حوزه داشتیم، به‌نحوی که روش‌ها و فرایندها اصلاح شود و کالاهای مانده تعیین تکلیف شوند و به اظهارنامه‌هایی که با تاخیر صادر می‌شد، سرعت بخشیده شوند

به گزارش ایلنا، غلام‌عباس ترکی صبح امروز در بازدید از گمرک فرودگاه امام خمینی گفت: رئیس قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در انبارهای گمرکی ‌و عمومی دستوراتی را صادر کردند و حسب مورد، این مهم را در دادستانی کل کشور و سایر دادستانی‌های کشور دنبال می‌کنیم. درباره گمرک امام خمینی، دادستان و معاون حقوق عامه ‌و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی تهران زحمات زیادی کشیدند و در نهایت مشخص شد با اشکالاتی در فرآیند نگهداری، روش‌های سنتی، غیر روزآمد و غیر هوشمند مواجه هستیم.

معاون دادستان کل کشور در ادامه تصریح کرد: تراکم کالاها از سال 90 و ماقبل آن نیز در انبارها وجود داشت. در پی بازدیدی که در روز‌ 23 فروردین امسال از انبارها داشتیم، گزارشی تهیه و همفکری انجام شد تا در تاریخی که تعیین شده است، این مشکلات برطرف شود.

ترکی افزود: در این راستا مدیریت، سه ضلع گمرک، شرکت انبارهای عمومی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار دارد؛ البته شاید همکاران دیگری هم‌در این باره همکاری و دخالت داشته باشند. در جلسه قبلی پس از بازدید میدانی مشخص شد ایرادات زیادی از حیث کالاهای رسوبی در انبارها وجود دارد، روش‌های نگهداری نادرست است و نیاز به خانه تکانی جدی در این حوزه داشتیم، به‌نحوی که روش‌ها و فرایندها اصلاح شود و کالاهای مانده تعیین تکلیف شوند و به اظهارنامه‌هایی که با تاخیر صادر می‌شد، سرعت بخشیده شوند؛ به‌نحوی که وضعیت متعادل و قابل قبولی در انبارها حاصل شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افزود: در بازدیدی که انجام شد وضعیت انبار کالاهای صادراتی مناسب بود و مراتب تقدیر و تشکر را نیز اعلام‌کردیم اما در خصوص انبار کالاهای وارداتی متاسفانه موارد متعددی از بی‌نظمی و تضییع حقوق عامه مشاهده شد که این موضوع را تذکر دادیم و قرار شد اشکالات برطرف شود.

ترکی در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص تعیین تکلیف کالاهای خطرناک دستورات لازم از دادستانی تهران صادر شده و باید کارها انجام شوند.معاون دادستان کل کشور افزود: موضوع انبار هوشمند هم‌ تعیین تکلیف شده و اشکالات آن را باید بررسی کنند تا به نتیجه برسیم. پاسخ گمرکات پاسخ قانع کننده‌ای نبود و پاسخی که دکتر زبیری به‌طور مجمل ارائه کرد، دلالتی بر تعیین ‌ و تکلیف موضوع نداشت. مدیریت گمرک امام خمینی تغییر کرد و آقای ابوالفضل اکبرپور مسئولیت را پذیرفته‌است، گزارشی که ارائه کردند  حاکی از آن است که درباره کالاهای خطرناک به طور صد درصد تعیین تکلیف شده است.

ترکی افزود: درباره تحویل کامل کالاها به سازمان اموال تملیکی، ابهامی را در توضیحات مشاهده کردم. باید مشخص شود این کالاهای بلاصاحب و آنهایی که مشمول مقررات اموال تملیکی شده تحویل شده‌اند و یا قرار است کالاها تحویل داده شود؟ این دو‌ مورد متفاوت از هم‌ هستند.معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور تصریح کرد: با توضیحاتی که ارائه شد، خیلی به روند اصلاح امور خوشبین‌هستیم. اطلاعات اجمالی و توضیحاتی که مدیر کل گمرک فرودگاه ارائه کرد، نشان داد که اشکالات برطرف شده و امیدواریم که در محل نگهداری امانات مردم‌، امانتداری صحیح انجام شود. 

ترکی در پایان گفت: آنچه که مسلم است اینکه سازمان جمع آوری در تعیین تکلیف اظهارنامه‌های صادرشده بسیار عقب است که باید سریعا پیگیری شود.وی افزود: همچنین نظم ظاهری و چیدمان کالاها هم بسیار حائز اهمیت است که باید انجام شود و باید با هم‌افزایی بین نهادها بدون ورود ویژه دادستانی کارها روی ریل بیفتید و به طور منظم انجام شود.
برچسب ها: گمرک
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها