به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۳۳۸۰۵۲

ثبت‌نام‌درسامانه تخصیص‌خودرو کی‌تمام می‌شود؟

ثبت‌نام‌درسامانه تخصیص‌خودرو کی‌تمام می‌شود؟
گروه اقتصادی: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز سه‌شنبه هفته گذشته کار خود را آغاز کرد.در خصوص ثبت‌نام در این سامانه مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت  گفت: این دوره فردا (سه‌شنبه، سوم خرداد) ساعت ۹ صبح پس از یک هفته به اتمام می‌رسد.عبدالله توکلی لاهیجانی خاطرنشان‌ کرد: با توجه به افزایش تولید کامل توسط خودروسازان و الزام عرضه آنها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، عرضه‌های متنوع آتی خودرو متعاقبا اعلام می‌شود.به گفته او، البته این روند عرضه پایدار ادامه خواهد یافت.براساس اعلام وزارت صنعت، فروش خودروها به «سامانه فروش یکپارچه» منتقل می‌شود و حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار این وزارتخانه است.

بنا به دستور وزیر صمت، فروش خودرو از این پس نه از طریق قرعه‌کشی در شرکت‌های خودروسازی، بلکه در سامانه فروش یکپارچه خودرو و به‌صورت شفاف انجام شود. ایجاد این سامانه، شفاف سازی و جلوگیری از تضییع حقوق مردم در همین مدت محدود ادامه روند قرعه‌کشی فروش خودرو و حفظ حقوق خریداران واقعی است و به طبع فرآیند قرعه‌کشی به‌تدریج حذف خواهد شد.اکنون همه خودروسازان موظف شدند تا محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند، این سامانه خودروهای متنوع را چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین عرضه خواهد بود.

مراحل ثبت‌نام در سامانه تخصیص خودرو
بر این اساس، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس https://sale.iranecar.com/public/home فعال شده است. متقاضیان با ورود به سامانه پس از مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه، می‌توانند با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام خواهند شد.در این مرحله با انتخاب گزینه «ثبت‌نام»، کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن است.

متقاضی ثبت‌نام خودرو، پس از تشکیل حساب کاربری، به صفحه فرم کامل ثبت‌نام هدایت شده و نام و نام خانوادگی کاربر در قسمت مربوط به کاربران (بالا سمت چپ) نمایش داده خواهد شد. با تکمیل این فرم، کاربر اطلاعات تفصیلی خویش را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت می‌کند. تکمیل فیلدهای ستاره‌دار اجباری است. در نهایت، کاربر پس از انتخاب گزینه «ثبت و ادامه» وارد صفحه اصلی سامانه برای انتخاب خودرو می‌شود.
در مرحله بعد کاربر در این صفحه با مشاهده لیست خودروها می‌تواند اقدام به انتخاب خودرو مورد نظر خود کند. پس از انتخاب خودرو موردنظر خود، فهرست بخشنامه‌های فروش را مشاهده کرده و با انتخاب یکی از بخشنامه‌ها، وارد مرحله بعدی می‌شود. همچنین، آن گروه از کاربرانی که پیش از انتخاب خودرو، مراحل ثبت‌نام و ورود را طی نکرده باشند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود / ثبت‌نام» را مشاهده می‌کنند.

کاربر در این مرحله، کلیه اطلاعات ثبت‌شده در مراحل قبل را مشاهده و تایید می‌کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخاب‌شده خواهد بود.کاربر در این مرحله، کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت خواهد کرد. با دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه‌کشی به اتمام رسیده و نام کاربر در فهرست کسانی که در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند، قرار خواهد گرفت.
برچسب ها: بازار خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها