به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۳۳۸۱۳۴

لوله پلکس گلاس

گروه کسب و کار:
لوله پلکس گلاس
لوله‌ پلکسی‌گلاس در واقع نوعی پلاستیک از خانواده‌های پلی‌کربنات هستند. لوله‌های پلکسی گلاس را با نام اکرولیک نیز میشناسند. اگر در پشت ورق‌های پلکسی‌گلاس کمی جیوه قرار بدهیم خاصیتی مانند خاصیت آیینه را نیز دارند. لوله‌های پلکسی در ابعاد مختلف و دلخواه شما تهیه می‌شوند. لوله‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند و درعین‌حال به‌راحتی قابل برش هستند.
 
ساخت تندیس و لوح با ورق‌های پلکسی
تندیس‌ها و لوح‌های تقدیر به‌پاس قدردانی و با نماد موفقیت‌ها اعطا می‌شوند. این دیپلم‌های افتخاری در واقع ساخت تندیس و لوح با ورق‌های پلکسی است.
ورق‌های پلکسی به دلیل خاصیت خود در انعطاف‌پذیری یکی از بهترین انتخاب‌ها در ساخت لوح‌ها هستند. سایت رویال پلاست با این وبلاگ قصد دارد شما را با مزایای این سازه برای ساخت لوح‌ها آشنا کند.

ساخت تندیس و لوح با ورق‌های پلکسی به چه صورت است؟
ورق‌های پلکسی با بدنه‌ای که با لایه‌نازک و مغزی با پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند. این ورق‌ها به دلیل خاصیت خود در تیراژ بالا تولید شده‌اند. ورق‌ها برای تغییر شکل هیچ‌گونه محدودیتی ندارند و هر شکلی که بخواهید می‌توانید به آن بدهید.



تفاوت اکریلیک و پلکسی‌گلاس چیست؟
ما می‌توانیم پاسخ کوتاهی به این موضوع بدهیم و آن هم به این صورت است که مطلقاً هیچ تفاوتی وجود ندارد. این به این دلیل است که اکریلیک مخفف معمول پلی متیل متاکریلات است و پلکسی‌گلاس یکی از نام‌های تجاری متعدد این پلاستیک است. باگذشت زمان این نام تجاری به‌عنوان "پلکسی‌گلاس" عمومی شده است.

قدمت پلکسی‌گلاس
 تولید اکریلات در دهه 1930 آغاز شد و اولین‌بار در سال 1936 توسط شرکت آمریکایی به بازار عرضه شد. مواد اساسی اکریلیک‌ها عبارت‌اند از: اسیدسولفوریک، سیانید هیدروژن، متانول و استون است. هیچ یک از اینها مواد ایمنی نیستند، اما محصول نهایی کاملاً بی‌ضرر تولید می‌کنند.

ویژگی‌های ورق پلاکسی
پلکسی در برابر حرارت مقاوم نیست و بنابراین نمی‌توان از آن برای کاربردهای ایمنی استفاده کرد. این پلاستیک به دلیل وزن، استحکام و قیمت نسبتاً پایین آن، اغلب برای لعاب دادن سطوح بزرگ مانند صفحه‌های باد و صدا استفاده می‌شود.
پلکسی‌گلاس به دلیل استحکامی که دارد در آکواریوم‌های بسیار بزرگ و استخرهای باغ‌وحش‌ها بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این کار نیاز به ضخامت شیشه تا 30 سانتی‌متر است، اگر از شیشه معمولی برای این کار استفاده شود، شفافیت بسیار کم و علاوه بر این، لعاب بسیار سنگین خواهد بود.



انواع ورق‌های پلکسی‌گلاس چیست؟
صفحات ورق پلکسی‌گلاس در دو نوع اکریلیک ریخته‌گری و اکسترود شده تولید می‌شوند. نسخه ریخته‌گری پس از فرایند تولید در یک ورق مسطح قالب‌گیری می‌شود. انواع اکسترود شده پس از ریختن به ضخامت‌های نازک‌تر تبدیل می‌شوند.
هنگامی که ضخامت کاهش می‌یابد، سطح ورق افزایش می‌یابد و ساخت ورق اکریلیک بزرگ‌تر را آسان‌تر می‌کند. عیب آن این است که تنش‌ها در مواد ورق افزایش می‌یابد، در حین پردازش یک ورق اکسترود شده به‌راحتی می‌شکند و ترک می‌خورد. پلکسی‌گلاس بودجه‌ای نیز همیشه در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیست.

آیا می‌توانید پلکسی‌گلاس را منحنی کنید؟
شما می‌توانید انواع خم‌ها را با ورق اکریلیک بسیار نازک ایجاد کنید، به شرطی که گرما و زمان لازم برای خم کردن مواد نازک را انجام دهید و از آن نقطه عبور نکنید. ورقه‌های نازک به‌راحتی در فاصله بسیار دور از خم تاب می‌شوند. برای ورقه‌های نازک‌تر، باید حرارت را به طور یکنواخت روی یک خط بسیار باریک از مواد اعمال کنید.
کاربرد ورق پلکسی چیست؟
ورق اکریلیک برای معماری کاربردهای بسیاری دارد. شفافیت اکریلیک، وزن سبک، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر آب‌وهوا، این ماده را به انتخابی محبوب برای کاربردهای معماری تبدیل کرده است.
ورق اکریلیک در همه چیز از پنجره و پارتیشن دیوار گرفته تا وسایل روشنایی و سایبان استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردها ساختن تندیس و لوح تقدیر با ورق پلکسی است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها