به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۳۸۲۰۳

متروپل آبادان؛ از برج افسانه‌ای تا بنای مرگ

متروپل آبادان؛ از برج افسانه‌ای تا بنای مرگ
گروه جامعه: برج‌های دو قلوی متروپل به‌عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه پزشکی، اداری، تفریحی، تجاری و پارکینگ طبقاتی آبادان در منطقه جنوب غرب خوزستان که در مراحل پایانی قرار داشت، روز گذشته فرو ریخت.
برجی که توسط گروه ساختمانی عبدالباقی احداث شده بود و تبلیغات گسترده‌ای بر روی آن شده بود.به دنبال ریزش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است.متاسفانه جان باختان و مصدومیت برخی از هموطنانمان اتفاقی دردناک بود.برج‌های دوقلوی متروپل که اکنون به برج‌های مرگ نیز مشهور شده است از ماه‌ها قبل منقدین زیادی به ویژه از سوی نظام مهندسی داشت.
به غیر از برج‌های دوقلوی متروپل، گروه ساختمانی عبدالباقی چندین ساختمان بزرگ دیگر نیز احداث کرده است و اگر مصالح و مهندسی آن نیز همانند برج‌های دوقلوی متروپل باشد فاجعه‌ای بزرگ در راه است.

به غیر از برج‌های دوقلوی متروپل، گروه ساختمانی عبدالباقی چندین ساختمان بزرگ دیگر نیز احداث کرده است و اگر مصالح و مهندسی آن نیز همانند برج‌های دوقلوی متروپل باشد فاجعه‌ای بزرگ در راه است
بررسی مجوزهای متروپل
سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: دقایقی بعد از وقوع این حادثه با وزیر کشور تماس گرفتم و خواستار رسیدگی فوری به این حادثه شدم.وی تصریح کرد: افرادی که مجوز ساخت این ساختمان را صادر کرده‌اند اکنون باید پاسخگو باشند. آن زمان که فریاد می‌زدم سازمان منطقه آزاد اروند و استاندار وقت، خوزستان و آبادان را نابود کرد.

نماینده مردم آبادان با تاکید بر اینکه از قوه قضائیه انتظار داریم که فرآیند آغاز احداث و صدور مجوزهای این ساختمان را با دقت بررسی کند و با کسانی که در هر بخشی تخطی از قانون و وظایف خود کرده‌اند، قاطعانه برخورد کند، افزود: وقتی که دارایی‌های آبادان را داشتند به یغما می‌بردند و من فریاد می‌زدم اما کسی کمکی نکرد، نتیجه‌اش این است که تعدادی از مردم داغدار عزیزان خود شدند.مولوی عنوان کرد: همه امکانات کشور برای رسیدگی به این حادثه بسیج شده است و کار به خوبی پیش می‌رود و وزیر کشور نیز به قول خود عمل کرد و با اولین پرواز خود را به آبادان رساند و از محل ساختمان بازدید میدانی کرد.

بازداشت شهردار آبادان
صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب خوزستان نیز  اظهار کرد: حسین حمیدپور شهردار فعلی و دو شهردار قبلی در بین افراد دستگیر شده هستند.وی تاکید کرد: شناسایی سایر عوامل مقصر در حادثه ریزش برج متروپل آبادان ادامه دارد.

پاسخگویی برای خون‌های ریخته شده
قاسم بغلانی، رئیس شورای اسلامی شهر آبادان  اظهار کرد: آتش نشانی، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، ارتش و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها با جان و دل در حال امدادرسانی و کمک هستند که از همه عزیزان سپاسگزاریم.وی تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری به خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویند و همچنین طلب شفای عاجل برای مصدومان دارند و به مردم آبادان قول می‌دهیم بدون هیچ‌گونه اغماض نیز همه اقدامات قانونی را در راستای احقاق حق مردم انجام خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: از صادرکنندگان مجوز احداث برج دوقلوی متروپل آبادان شکایت خواهد شد و هر فردی که تعلل کرده باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده و مصدومان باشد؛ شهردار سابق و سایر مسئولان وقت شهرداری و هر نهادی که در صدور مجوز نقش داشته است هیچ‌گونه حاشیه امنی نخواهند داشت.
بغلانی گفت: دادگستری کل خوزستان و دادگستری شهرستان آبادان از همان دقایق ابتدایی حادثه دستورات خوبی را صادر کردند و مجموعه قوه قضائیه نیز با حضور میدانی و دستور بازداشت سازنده ساختمان نشان دادند که پیگیری‌های خوبی در حال انجام است.

بازنگری در همه پروژه‌های عبدالباقی
مردم آبادان به شدت نسبت به اتفاقات رخ داده ناراحت هستندو از مسئولان انتظار دارند با همه مسببین برخورد قاطعانه کنند.حادثه متروپل نشان داد که باید همه پروژه های گروه ساختمانی عبدالباقی در راستای جلوگیری از فاجعه های احتمالی بعدی مورد بازنگری قرار بگیرد.
مرجع : بازار
برچسب ها: ساختمان متروپل
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها