به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۳۳۸۲۰۷
جنازه کشته شدگان در طبقه مفی یک است

افزایش کشته‌های ریزش متروپل آبادان به ۱۱نفر

افزایش کشته‌های ریزش متروپل آبادان به ۱۱نفر
گروه حوادث: ساعت ۱۲:۵۶ ظهر دیروز صدای مهیبی در آبادان همه را در بهت و شوک فرو برد و دقایقی بعد خبر از ریزش بخش مهمی از برج‌های دوقلو متروپل آبادان منتشر شد. بعد از ارسال تصاویر اولیه از محل حادثه همه به یاد حادثه پلاسکو و تکرار آن تراژدی افتادند.  از همان دقایق اولیه مشخص بود که با حادثه‌ای عظیم روبرو هستیم، به همین خاطر تمامی امکانات بسیج شدند که شاید بتوان افراد گرفتار در زیر آوار را نجات داد، اما اینگونه نشد و طبق گفته اورژانس در لحظات اولیه ۵۰ نفر مفقود شده بودند.

آخرین آمار کشته‌های حادثه
تا ساعت ۲۴ شب گذشته ۵ جنازه از زیر آوار خارج و دو مصدوم هم در بیمارستان جان خود را از دست داده بودند، اما تاساعت ۷ صبح امروز سه جنازه  و در ساعت 10:30 صبح یک جنازه  دیگر از زیر آوار خارج شد تا تعداد کشته‌های حادثه به 11 نفر افزایش پیدا کند.

پایان آواربرداری تا عصر امروز
شعبانی مدیرعامل هلال احمر خوزستان گفت: جستجو‌های هلال احمر در میان آوار‌ها برای یافتن افراد زنده احتمالی و کشف اجساد ادامه دارد.  وی ادامه داد: به احتمال زیاد تا عصر امروز کار آواربرداری اولیه انجام و میزان نهایی مجروحان و فوتی‌ها مشخص شود.

مرگ تلخ مرد آبمیوه فروش و دو پسرش
یک شاهد عینی با بیان اینکه مرد آبمیوه فروش و دوپسرش که در زیر آوار فوت کردند را می‌شناسم گفت: مرد آبمیوه فروش سال‌ها زحمت کشید تا توانست مغازه‌ای را در زیر برج متروپل بخرد. او و دو فرزند پسرش، در مغازه کار می‌کردند، اما با ریزش ساختمان همگی زیر آوار ماندند و جان خود را از دست دادند.

تخلیه تمامی ساختمان‌های اطراف
شب گذشته تمامی ساختمان‌های اطراف تخلیه شد تا در صورت بروز حادثه‌ای دیگر مانند ریزش باقی مانده ساختمان دو قلو فرد دیگری آسیب نبیند.  

برگزاری جلسه ویژه نیروهای امدادی
ساعتی قبل جلسه ویژه ای برای بررسی نحوه امدادرسانی و بررسی نحوه آوار برداری در محل ریزش برج برگزار شد و قرار شد از این پس هر دستگاه امدادی طبق تقسیم وظایف انجام شده عمل کند.

بازداشت 10 نفر در پرونده متروپل/ سه شهردار بازداشت شدند
دادستان مرز استان خوزستان گفت: 10 نفر از جمله شهردار فعلی و دو شهردار سابق آبادان در رابطه با حادثه متروپل بارداشت شدند. 

دسترسی به اجساد وجود ندارد
بسیاری از مفقودین که تعداد آنها بین 50 تا 80 نفر تخمین زده شده است در طبقه منفی یک گرفتار و در زیر آوار جان خود را از دست داده اند. تاکنون به علت حجم زیاد آوار هیچ دسترسی به گرفتاران و جنازه ها وجود ندارد. 

نیروهای آتش نشانی تهران دست بکار شدند
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه متروپل آبادان حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار جامعه 24 گفت: نیروهای اعزامی آتش نشانی تهران که سابقه حضور در حادثه پلاسکو را داشتند، به آبادان رسیده و مشغول عملیات آوار برداری و جستجو نجات هستند. 
فیلمی از عملیات جستجو در داخل ساختمان متروپل
....
مرجع : جامعه 24
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها