کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضعیت آلودگی هوا برای مردم خطرناک است

3 خرداد 1401 ساعت 13:45


گروه جامعه: رئیس کارگروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به درخواست این وزارت‌خانه برای کاهش ساعات ادرای در پایتخت اظهار کرد: قرار است امروز بعد از ظهر در مورد تعطیلی فعالیت دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان ادارات برای فردا تصمیم‌گیری شود.به گزارش ایلنا، "عباس شاهسونی" رئیس کارگروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: جنس ذرات گرد و غبار متفاوت از جنس ذرات ناشی از دیگر آلاینده‌های هوا است، اما در موضوع شاخص سلامت هوا چندان به ذرات آلاینده توجه نمی‌کنیم و غلظت ذرات مهم تلقی می‌شود. الان غلظت هوا به گونه‌ای است که برای مردم خطرناک است.

وی افزود: آلودگی هوای ناشی از گرد و غبار روی چشم، ریه و قلب تأثیر می‌گذارد و در چنین حالتی کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های تنفسی، قلبی و زنان باردار گروه‌های آسیب‌پذیر هستند و امکان دارد دچار مشکلات عدیده‌ای شوند.شاهسونی در ادامه با اشاره به افزایش بیماران ناشی از آلودگی هوا اظهار کرد: در پیک قبلی گرد و غبار ۳۷ درصد بر میزان مراجعه بیماران قلبی نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزوده شده است.
وی تأکید کرد: مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند و حتما از ماسک استفاده کرده و ساعت حضور خود در فضای باز را نیز کاهش دهند.

رئیس کارگروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به درخواست این وزارت‌خانه برای کاهش ساعات ادرای در پایتخت اظهار کرد: قرار است امروز بعد از ظهر در مورد تعطیلی فعالیت دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان ادارات تصمیم‌گیری شود.به گزارش ایلنا، شاخص آلودگی هوا امروز سه‌شنبه سوم خردادماه بر روی ۳۱۶ قرار داشته و خطرناک است.


کد مطلب: 338255

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/338255/وضعیت-آلودگی-هوا-مردم-خطرناک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir