به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۳۸۳۰۴
برنامه جدید هفته بیست و نهم مشخص نیست

شش مسابقه لیگ برتر لغو شد

گروه ورزشی: سازمان لیگ از لغو شش بازی لیگ برتر که قرار بود امروز برگزار شود خبر داد.
شش مسابقه لیگ برتر لغو شد
از روز گذشته ابهام زیادی در خصوص برگزاری بازی های هفته بیست و نهم لیگ برتر به صورت همزمان وجود داشت. تاخیر چند ساعته پرواز سپاهان به اهواز به خاطر گرد و غبار، اولین ابهام را به وجود آورد. سپاهانی ها در ساعات پایانی شب گذشته خود را به اهواز رساندند ولی سازمان لیگ دقایقی پیش از لغو بازی امروز آنها با فولاد و البته 4 بازی دیگر خبر داد.
از صبح امروز خبرهایی مبنی بر لغو بازی هایی که قرار است در تهران برگزار شود، منتشر شد. از تبریز، اهواز و مسجد سلیمان و دیگر استان ها هم خبرهای مشابهی به گوش می رسید تا اینکه به صورت رسمی اعلام شد، شش بازی امروز برگزار نمی شود. البته با توجه به شرایط موجود احتمال لغو سه بازی باقی مانده دیگر نیز وجود دارد. ذوب آهن و نساجی، مس و استقلال، آلومینیوم و پیکان سه دیداری هستند که هنوز تکلیف برگزاری یا لغو آنها مشخص نشده است.
سایت سازمان لیگ با اعلام این خبر نوشت: مسابقه های پرسپولیس و شهرخودرو مشهد، هوادار تهران و گل گهر سیرجان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان و سپاهان و تراکتور تبریز و فجرشهیدسپاسی و آلومینیوم اراک و پیکان از هفته بیست و نهم لیگ برتر به دلیل آلودگی شدید هوا و همچنین شرایط حساس جدول لغو شد. این مسابقه ها در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی فردا برگزار می شود. در مورد سه مسابقه دیگر هفته با توجه به شرایط آب و هوایی و اعلام ارگان های مربوطه تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.
سهیل مهدی روز گذشته اعلام کرده بود مسابقاتی را که در صدر و قعر جدول اثرگذار نباشد، برگزار می‌کنیم ولی مسابقات اثرگذار با یک روز تأخیر برگزار می‌شود. با این شرایط باید دید که سازمان لیگ چه برنامه ای برای بازی های لغو شده خواهد داشت. برنامه جدید هنوز اعلام نشده و در خبر سازمان لیگ هم برگزاری بازی ها در روز چهارشنبه منوط به مساعد بودن شرایط آب و هوایی خواهد بود.



این اتفاقات در حالی رخ داده که ملی پوشان ایران روز سه شنبه هفته آینده از تهران راهی ونکوور کانادا می ‌شوند تا با تیم ملی این کشور بازی دوستانه انجام دهند. به این ترتیب پیش بینی می شود دو هفته پایانی لیگ (اگر بازی های این هفته، فردا هم برگزار نشود) بدون حضور ملی پوشان انجام بگیرد.



این آخرین اظهار نظر سهیل مهدی و دو پیشنهاد او در چنین شرایطی برای برگزاری دو هفته پایانی است: فعلا باید تا فردا صبر کنیم. امیدوارم که آب و هوای این سه استان درگیر با ته جدول (خوزستان، آذربایجان شرقی و تهران) که بازی تیم های شهرخودرو، فجر و نفت مسجد سلیمان در آنها  برگزار می شود خوب شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، سه بازی را به صورت همزمان برگزار می کنیم. اگر خوب نشود باید سراغ پلن B برویم؛ یا لیگ را با یک هفته تاخیر دوباره شروع می کنیم یا اینکه تیم ها بدون ملی پوشان بازی کنند. این خیلی سخت است ولی می توانیم تا فیفا دی بازی‌ها را تمام کنیم یا اینکه نهایتا باید دو هفته را منتقل کنیم به بعد از فیفا دی.
برچسب ها: لیگ برتر ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها