به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۳۸۳۰۶

پای یک فضانورد ژاپنی به قمر زمین باز می‌شود

پای یک فضانورد ژاپنی به قمر زمین باز می‌شود
گروه علمی: "جو بایدن" و "فومیو کیشیدا"، نخست وزیر ژاپن در دیداری با یکدیگر از برنامه‌های فضایی دو کشور از جمله سفر یک فضانورد ژاپنی به ماه سخن گفتند.به گزارش ایسنا، رئیس جمهور "جو بایدن" و "فومیو کیشیدا"(Fumio Kishida) نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه در توکیو با یکدیگر دیدار کردند. آن‌ها در این دیدار از پیشرفت در همکاری‌های دو کشور برای انجام مأموریت‌های انسانی و رباتیک به ماه سخن گفتند و بر تعهد خود مبنی بر ارسال یک فضانورد ژاپنی به ایستگاه فضایی "دروازه ماه"(lunar Gateway) و فرود یک فضانورد ژاپنی روی سطح قمر زمین تحت برنامه‌ی آرتمیس ناسا تاکید کردند.
 
رئیس‌جمهور بایدن گفت: در سال‌های اخیر، اتحاد بین ژاپن و ایالات متحده آمریکا قوی‌تر، عمیق‌تر و توانمندتر شده است، زیرا ما با هم برای مقابله با چالش‌های جدید در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، همکاری می‌کنیم. یک مثال عالی از آن، ما ماه‌نورد ژاپن را دیدیم. نمادی از موفقیت همکاری فضایی ما با نگاه به ماه و مریخ. و من از کاری که با هم در ایستگاه فضایی "دروازه" در اطراف ماه انجام خواهیم داد هیجان زده هستم و مشتاقانه منتظر اولین فضانورد ژاپنی هستم که در مأموریت سفر به ماه تحت برنامه آرتمیس به ما ملحق می‌شود.

"بیل نلسون"، مدیر ناسا، گفت: جاه طلبی مشترک ما برای دیدن فضانوردان ژاپنی و آمریکایی در کنار هم روی ماه، منعکس کننده ارزش‌های مشترک دو کشور برای کاوش مسئولانه و شفاف فضا به نفع بشریت در اینجا روی زمین است. رئیس جمهور بایدن با این اعلامیه تاریخی بار دیگر به ملت‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهد که آمریکا تنها نخواهد رفت، بلکه با شرکای همفکر خود پیش می‌رود. تحت (برنامه) ‌آرتمیس، قصد ما سرمایه‌گذاری و کشف جهان با کشورهایی است که علم، فرصت‌های اقتصادی و مجموعه‌ای از ارزش‌های مشترک را ترویج می‌کنند.

رئیس جمهور "بایدن" و نخست وزیر "کیشیدا"، به عنوان بخشی از همکاری‌های جاری در مأموریت‌های علمی فضا و زمین، مجدداً همکاری مستمر ایالات متحده و ژاپن در زمینه به اشتراک گذاری داده‌های علوم زمین برای بهبود درک علمی از تغییرات آب و هوایی را تأیید کردند.

علاوه بر این، رئیس جمهور، قصد ایالات متحده برای ارائه نمونه‌ای از سیارک "بنو"(Bennu) به ژاپن در سال ۲۰۲۳ را تأیید کرد. این نمونه طی مأموریت "OSIRIS-REx" ناسا جمع‌آوری شده بود. ژاپن نمونه سیارکی را که توسط ماموریت "هایابوسا۲"(Hayabusa۲) آژانس فضایی ژاپن(JAXA) در سال ۲۰۲۱ جمع آوری شده بود، در اختیار ایالات متحده قرار داد.

آژانس فضایی ژاپن شریک حیاتی ناسا در دستیابی به اهداف در حوزه علم و اکتشافات انسانی، از جمله در ایستگاه فضایی بین‌المللی و برنامه آرتمیس است.در سال ۲۰۲۰، ژاپن یکی از امضاکنندگان اصلی توافقنامه آرتمیس بود و قراردادی را با ناسا برای ارائه کردن چندین قابلیت به ماژول "I-HAB" ایستگاه فضایی "دروازه‌ماه" نهایی کرد، "I-HAB" ماژول اصلی ایستگاه فضایی دروازه ماه خواهد بود که فضایی برای زندگی، کار و انجام آزمایش‌ در طی ماموریت آرتمیس برای خدمه فراهم می‌کند.

مشارکت‌های برنامه‌ریزی شده آژانس فضایی ژاپن شامل سیستم کنترل محیطی و سامانه پشتیبان حیات "I-HAB"، باتری‌ها، کنترل حرارتی و تجهیزات تصویربرداری است که توسط ESA (آژانس فضایی اروپا) قبل از پرتاب در ماژول ادغام خواهد شد. این قابلیت‌ها برای انجام عملیات پایدار ایستگاه فضایی "دروازه ماه" در طول دوره‌های دارای خدمه و خالی از خدمه ضروری خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها