به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۱۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۳۳۸۳۲۰
۳ ماه از آغاز تجاوز روسیه به اوكراین گذشت

جنایات وحشیانه روس‌ها تمامی ندارد

جنایات وحشیانه روس‌ها تمامی ندارد
گروه بین الملل: سه ماه پیش از این در چنین روزی، یعنی در بامداد ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی ارتش روسیه تجاوز سنگین خود به خاک اوکراین را آغاز کرد.
در این مدت، مسکو پس از دست یافتن به نتایجی اندک با وجود انجام حملات گسترده به اقصی نقاط اوکراین، درنهایت تصمیم گرفت که قدرت جنگی خود را بر مناطق شرقی و بطور ویژه بر منطقه لوهانسک که بخش‌هایی از آن پیش از این در اختیار جدایی‌طلبان بود متمرکز کند و به این ترتیب از میزان تلفات انسانی و نابودی گستردۀ تجهیزات جنگی خود بکاهد و به نتیجه روشنی از این حملات آنهم پس از سه ماه درگیری شدید برسد.
بر این اساس، جنگ در حالی وارد چهارمین ماه خود می‌شود که حملات شدیدی آخرین نقطه مقاومت در منطقه لوهانسک را هدف گرفته است؛ همزمان روسیه در تلاش است تا کنترلش را بر مناطق اشغالی در خارکیف (شمال شرق اوکراین)، خرسون (جنوب)، زاپوریژیا (جنوب شرق) و دونباس (شرق) از دست ندهد.در آخرین اظهارنظرها درباره آنچه در این مناطق می‌گذرد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین وضعیت دونباس را «بسیار سخت» توصیف کرد و افزود که روس‌ها به دنبال «از بین بردن هر چیز زنده‌ای هستند» که در آنجا وجود دارد.
رئیس جمهوری اوکراین همچنین در جریان سخنرانی  خود در نشست داووس، از جامعه جهانی خواست تا تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را تشدید کنند و تسلیحات بیشتری نیز در اختیار کی‌یف بگذارند.

۲۰۰ جسد درخرابه‌های یک ساختمان در ماریوپل پیدا شد
 مقامات اوکراینی  اعلام کردند کارگرانی که در حال حفاری در میان آوار یک ساختمان آسیب دیده در ماریوپل بودند ۲۰۰ جسد پیدا کردند. پترو آندریوشچنکو، مشاور شهردار شهر ماریوپل گفت: «اجساد در زیرزمین یک ساختمان تخریب‌شده پیدا شده  و بوی تعفن تمام محله را برداشته بود.»ماریوپل، که اخیراً روس‌ها مدعی کنترل کامل بر آن شدند، شاهد بدترین رنج‌های جنگ بوده و مدتهاست به نمادی جهانی برای دفاع تمام عیار توسط مبارزان کارخانه فولاد مبدل شده است.
اعلام کشف اجساد اندکی پس از آن صورت گرفت که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روسیه را به راه انداختن «جنگ تمام عیار» متهم کرد.
زلنسکی در آستانه سه ماهه شدن جنگ میان روسیه و اوکراین به مردم کشورش گفت: «در واقع، ۷۷ سال است که چنین جنگی در قاره اروپا نداشته‌ایم.»

دوترته: من جنایت‌کاران را می‌کشم
رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین بشدت از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود بدلیل آنچه کشتار غیرنظامیان در اوکراین نامید، انتقاد کرد.
دوترته که پوتین را صراحتا یک «دوست» و «معبود» توصیف کرده برای نخستین‌بار و همزمان با سپری شدن ۳ ماه از تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، لب به انتقاد گشوده است.
با این‌حال دوترته گفت اقدام ولایمیر پوتین را محکوم نمی‌کند اما با آنچه پوتین «عملیات ویژه نظامی» می‌خواند هم موافق نیست چرا که یک جنگ واقعی علیه یک دولت حاکم در جریان است.
رودریگو دوترته که آخر ماه ژوئن دوره ۶ ساله ریاست جمهوری‌اش به پایان می‌رسد در ادامه گفت:«خیلی‌ها می‌گویند که پوتین و من آدمکش هستیم. من از مدتها قبل به فیلیپینی‌ها گفته بودم که واقعا می‌کشم. اما جنایتکاران را و نه کودکان و سالمندان را.
او در ادامه تاکید کرد:« ما در دو دنیای کاملا متفاوت هستیم.»
مقابله جنجالی و پر سر و صدای دوترته با قاچاقچیان مواد مخدر دستکم ۶ هزار کشته برجای گذاشته و اغلب مظنونان قبل از محاکمه جان خود را از دست داده‌اند. برخلاف ادعای رئیس جمهور فلیپین برخی از گروه‌های مدافع حقوق بشر بر این اعتقادند که در جریان کارزار دوئرته تعداد زیادی از افراد بیگناه از جمله کودکان هم کشته شده‌اند.

احتمال تحریم واردات نفت روسیه
 وزیر اقتصاد آلمان گفت: «طی چند روز آینده  احتمالا بر سر موضوع تحریم نفت روسیه از سوی اروپا  به پیشرفت‌هایی خواهیم رسید. اما بحث‌ها همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تا چند روز دیگر پیشرفت‌هایی حاصل شود.» این در حالیست  که در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، مجارستان اصلی‌ترین مخالف تحریم واردات نفت روسیه است.
رابرت هابک از این که اتحادیه اروپا هنوز برای تحریم نفت روسیه به توافق نرسیده است، ابراز ناامیدی کرده و اظهار کرده بود اگر رئیس کمیسیون اروپا بگوید ما این اقدام را در قالب ۲۶ کشور و بدون مجارستان انجام می دهیم، در این صورت این مسیری خواهد بود که من همواره حمایت خواهم کرد اما هنوز چنین چیزی را از سوی اتحادیه اروپا نشنیده‌ام.
اروپایی ها قبلاً از پایان واردات زغال سنگ روسیه از ماه اوت خبر داده بودند. اما برای تحریم نفت روسیه حداکثر تا پایان سال جاری میلادی ، بحث ها همچنان ادامه دارد.

تعهد ۲۰ کشور برای ارسال سلاح‌های بیشتر به اوکراین
در جریان نشست مجازی «گروه تماس برای دفاع از اوکراین»، ۴۴ کشور موضوع کمک نظامی به اوکراین را به بحث گذاشتند.درنهایت لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اعلام کرد که ۲۰ کشور از میان آنها متعهد شده‌اند تسلیحات بیشتری را در اختیار کی‌یف بگذارند.دیگر کشورها نیز متعهد شدند که در آموزش ارتش اوکراین مشارکت داشته باشند.


 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها