به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۳۸۳۴۷

توطئه ترور جورج بوش خنثی شد

توطئه ترور جورج بوش  خنثی شد
گروه بین الملل: مقام‌های آمریکا می‌گویند دسیسه یکی از طرفداران داعش را برای ترور جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا،کشف و خنثی کرده‌اند.
براساس گزارش این مقام‌ها، این فرد که عراقی و ساکن اوهایو بوده قصد داشته "عناصری را از طریق مرز مکزیک، از عراق به آمریکا، منتقل کند تا این عملیات را اجرایی کنند."
اف.بی.آی می‌گوید این فرد که "شهاب احمد شهاب" معرفی شده در حال حاضر در بازداشت است.پلیس فدرال آمریکا می‌گوید در این عملیات از جاسوسی الکترونیک و ماموران نفوذی خود کمک گرفته است.براساس مدارک دادگاه،  شهاب که ۵۲ سال دارد از سال ۲۰۲۰ با پرونده پناهجویی در آمریکا ساکن بوده است.اف.بی.آی می‌گوید این مرد عراقی به یک منبع این سازمان، که در نقش قاچاقچی انسان فعالیت می‌کرده، گفته است عضو گروهی به نام الرعد است.او در گفتگو با این مامور نفوذی اف.بی.آی گفته می‌خواهد جورج بوش را به دلیل "تکه تکه کردن عراق و کشتن عده زیادی در این کشور به قتل برساند."
بر اساس ادعای اف.بی.آی،  شهاب امیدوار بوده شخصا در این عملیات شرکت کند و مردن در این راه "نه تنها برایش ایرادی ندارد که به آن افتخار خواهد کرد."در مدارکی که به دادگاه ارائه شده آمده این شهروند عراقی به دنبال کارت شناسایی تقلبی پلیس و راه ورود قاچاقی عناصر مورد نظرش از مرز مکزیک به داخل خاک آمریکا بوده است.در این مدارک دو نفر از عوامل مورد نظر  شهاب، ماموران اطلاعاتی سابق عراق با تجربه عملیات حذف و ترور معرفی شده‌اند. شهاب به یک مامور مخفی دیگر اف.بی.آی نیز گفته می‌خواهد با کمک او در قاچاق افراد، اعضای  داعش را به آمریکا بیاورد. شهاب متهم به عضویت در داعش نیست اما در یک مورد همراه با نفوذی اف.بی.آی به دالاس در تگزاس رفته تا از محل زندگی رئیس جمهوری سابق آمریکا و موسسه جورج دبلیو بوش تصویربرداری کند.
او در عین‌حال متهم شده که در ماه مارس سال جاری، با برگزاری جلسه‌ای در یک هتل در کلمبوس اوهایو، مدارک تقلبی پلیس و تسلیحات را بررسی کرده است. شهاب حالا به اتهام تلاش برای قاچاق افراد به آمریکا با ۱۰ سال زندان و کمک به دسیسه قتل یک مقام سابق دولت آمریکا با ۲۰ سال زندان روبروست.
یک سخنگوی جورج دبلیو بوش گفته است "رئیس جمهوری سابق آمریکا به پلیس مخفی این کشور و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی‌اش بیشترین اعتماد ممکن را دارد."

 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها