کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش اخراج مهاجران غیرقانونی از ترکیه

4 خرداد 1401 ساعت 11:00


گروه بین الملل: اداره مهاجرت ترکیه  اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۲۸ هزار مهاجر غیرقانونی از این کشور اخراج شده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشی ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.بنابر اعلام این مرکز، مهاجران غیرقانونی اخراج‌شده که تعدادشان به طور دقیق بالغ بر ۲۸ هزار و ۵۸۱ نفر می‌شود افرادی بوده‌اند که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده‌ بودند، مقررات ویزا و اقامت را نقض کرده‌اند، بدون مجوز مشغول کار بوده‌اند، مرتکب کلاهبرداری شده‌اند و یا امنیت عمومی را به خطر انداخته‌اند.
مهاجران غیرقانونی اخراج شده از ۹۴ ملیت مختلف بوده‌اند که در صدر آن‌ها بیش از ۱۰ هزار شهروند افغانستان، ۲ هزار و ۷۰۰ شهروند پاکستانی و حدود هزار و ۷۰۰ شهروند سوری قرار داشته‌اند. ۳ هزار و پانصد نفر نیز از سایر ملیت‌ها بوده‌اند.در همین حال، مقامات ترکیه گفته‌اند از آغاز سال ۲۰۲۲ از ورود غیرقانونی بیش از ۱۵۳ هزار مهاجر به داخل مرزهای این کشور جلوگیری شده است.ترکیه برای پناهجویانی که از جنگ و ناامنی در کشورشان گریخته‌اند و قصد شروع زندگی جدیدی در اروپا را دارند، یک نقطه کلیدی ترانزیتی به شمار می‌رود.
این کشور در حال حاضر میزبان ۴ میلیون پناهنده است که بالاترین نرخ مهاجران اسکان‌یافته در یک کشور در جهان محسوب می‌شود. اغلب این پناهندگان را شهروندان سوری تشکیل می‌دهند.

 


کد مطلب: 338350

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/338350/افزایش-اخراج-مهاجران-غیرقانونی-ترکیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir