به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۳۸۳۵۱

درخواست تشکیل ائتلاف مبارزه با فساد

درخواست تشکیل ائتلاف  مبارزه با فساد
گروه بین الملل: رئیس جمهور عراق بر لزوم تشکیل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با فساد تاکید و اظهار کرد، فساد یک اقدام اقتصادی- سیاسی ترویج دهنده خشونت و تروریسم است.
برهم صالح،  در جریان دیدار با اعضای هیئت پارلمانی اروپا به ریاست ناتالی لویزو، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع و هیئت همراه وی در کاخ "السلام" در بغداد، بر اهمیت روابط دوجانبه میان عراق و اتحادیه اروپا به عنوان شریک اصلی در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و مقابله با گروهک‌های تروریستی داعش تاکید کرد.برهم صالح در جریان این دیدار همچنین بر توسعه و افزایش توانمندی‌های نیروهای امنیتی عراق از طریق استفاده از تجارب اروپا در این زمینه تاکید کرد.رئیس جمهوری عراق همچنین تصریح کرد، لازم است ائتلاف بین‌المللی مبارزه با فساد مانند ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تشکیل شود چرا که فساد، یک اقدام اقتصادی سیاسی ترویج دهنده خشونت و تروریسم است و تروریسم و افراط گرایی تنها با خشکاندن منابع مالی و اموال فساد، از بین خواهد رفت.
برهم صالح خاطرنشان کرد: تروریسم و فساد با یکدیگر ارتباط دارند و همراه هم هستند و به دوام یکدیگر کمک می‌کند.
وی در ادامه افزود، نیروهای امنیتی عراق با تمامی ساختار و تشکیلات خود با قاطعیت به عملیات خود برای نابودی باقیمانده‌های گروهک‌های تروریستی ادامه می‌دهند که امنیت عراق و منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد.برهم صالح با بیان اینکه نمی‌توان خطرات تروریسم را نادیده گرفت، اظهار داشت: ما بر لزوم خاتمه بخشیدن به درگیری‌ها و بحران‌های منطقه و جهان و برقراری صلح تاکید می‌کنیم چرا که تداوم درگیری‌ها به مثابه محل تنفسی برای گروه‌های تروریستی است.
در همین راستا، ناتالی لویزو ضمن تاکید بر پایبندی اتحادیه اروپا به حمایت از امنیت و ثبات عراق و توانمندسازی نیروهای امنیتی در مبارزه با تروریسم، نقش مهم و کلیدی عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش و تلاش این کشور برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه را ارج نهاد.

 
برچسب ها: عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها