به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۳۳۸۳۷۷

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از پاکاب گستر

گروه کسب و کار: شاید شما هم در سال های اخیر متوجه کیفیت نه چندان مناسب آب شهری شده باشید. بسیاری از افراد به خصوص افرادی که در شهر تهران ساکن نیستند، از کیفیت بسیار نامطلوب آب لوله کشی رنج میبرند. به همین علت بسیاری از این افراد در فکر راهکاری بوده اند که بتوانند کیفیت آب شهری را بهبود بخشند.
راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از پاکاب گستر
به این منظور افراد بیشماری در طی سالیان اخیر اقدام به خرید دستگاه تصفیه آب کرده اند. در این مقاله قصد داریم تا ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را به شما معرفی کنیم.

آشنایی با لوازم دستگاه تصفیه آب
دستگاه تصفیه کننده آب خانگی از قطعات متعددی تشکیل شده اند. هر یک از این قطعات وظیفه خاصی در فرآیند تصفیه آب دارند. شناخت این لوازم به شما کمک میکند تا در صورت نیاز به خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی، بهترین انتخاب را داشته باشید.

مخزن تصفیه آب
فرآیند تصفیه آب به روش اسمز معکوس فرایند کندی است. به همین خاطر برای اینکه بتوان از آب تصفیه شده استفاده راحت تری را داشت، نیاز است تا یک مخزن ذخیره در دستگاه تصفیه آب نصب گردد و آب تصفیه شده به داخل آن هدایت شود.
برای خرید مخزن تصفیه آب خانگی میتوانید به سایت پاکاب گستر مراجعه کنید. انواع و اقسام مدل های منبع ذخیره در فروشگاه شرکت پاکاب گستر موجود است.
کیفیت مخزن با کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه، رابطه مستقیم دارد. بنابراین در انتخاب مخزن باید دقت بسیاری کرد. در حال حاضر مخزن تانک پک یکی از با کیفیت ترین منابع ذخیره آب تصفیه شده در جهان است.

شیر برقی
زمانی که مخزن تصفیه آب پر میشود و یا خالی میشود، شیر برقی با استفاده از دو سنسور فشار بالا و فشار پایین که در دستگاه آب تصفیه کن وجود دارد، اقدام به قطع یا وصل جریان ورودی آب مینماید.
پمپ افزایش فشار
متاسفانه فشار آب شهری، برای دستگاه تصفیه آب کافی نیست. به همین دلیل است که همواره چه در کنار دستگاه تصفیه آب خانگی و چه در کنار تصفیه آب نیمه صنعتی، یک پمپ نصب میشود تا فشار آب ورودی را افزایش دهد.
پمپ ها انواع مختلفی دارند. برای خرید پمپ تصفیه آب با کیفیت حتما سعی کنید پمپ تایوانی خریداری کنید. البته پمپ تصفیه چینی نیز در سالهای اخیر دارای کیفیت مناسبی بوده اند.

هوزینگ فیلتر تصفیه آب
دستگاه تصفیه آب از انواع مختلفی تشکیل شده است. دستگاه تصفیه آب زیر سینکی هوزینگی یکی از متداول‌ترین انواع تصفیه آب است. در این دستگاه‌ها سه محفظه عمودی وجود دارند. به این محفظه‌ها که معمولا فیلتر در آن‌ها قرار میگیرد، هوزینگ تصفیه آب میگویند.
هوزینگ‌ها انواع مختلفی دارند. معمولا هوزینگ فیلتر‌ها را بر حسب ارتفاع آنها دسته بندی میکنند. هوزینگ‌های گوناگون تصفیه آب شامل هوزینگ جامبو، هوزینگ تصفیه آب خانگی، و محفظه فیلتر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی از انواع هوزینگ آب تصفیه کن هستند.
شرکت پاکاب گستر تعداد زیادی از مدل‌های مختلف هوزینگ را ارائه میدهد. هوزینگ‌های تایوانی و ایرانی که برای دستگاه‌های جامبو، آب تصفیه کن‌های خانگی و نیمه صنعتی کاربرد دارند، از جمله هوزینگ‌های موجود در پاکاب گستر هستند.

اتصالات تصفیه آب خانگی
علاوه بر قطعات تعریف شده در بالا، برخی لوازم دیگر نیز در دستگاه تصفیه آب وجود دارند که وظیفه برقرار کردن ارتباط بین قطعات تصفیه آب را بر عهده دارند.
این قطعات به اتصالات تصفیه آب معروفند. اتصالات دستگاه تصفیه آب شامل موارد زیر میشود:
•    شلنگ دستگاه تصفیه اب
•    سه راهی تصفیه آب
•    شیر ورودی تصفیه
•    شیر مخزن
•    شیر روی سینک یا شیر برداشت

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب
1.    فیلتر پلی پروپیلن
فیلتر پلی پروپيلن توانايی حذف گل و لای، شن و ماسه، زنگ لوله و کليه ذرات معلق در آب به قطر بالای 5 ميکرون رو دارد.
معمولا بهترين زمان تعويض اين فيلتر بين 1 تا 2 ماه پس از نصب می باشد؛ البته زمان تعويض به ميزان آلايندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغيير در زمان تعويض  فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگی می شود ،بنابراين زمان دقيق تعويض فيلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

2.    فیلتر کربن پودری
فيلتر تصفيه آب کربن فعال علاوه بر حذف گل و لای،شن و ماسه میتواند رنگ و بوی نامطلوب آب، حذف کلر فعال موجود در آب و پايين آوردن کلورید استفاده شود؛در واقع  کربن فعال مواد موجود در آب را ابتدا جذب می کند و سپس تجزيه می کند.
بهترين زمان تعويض اين فيلتر بين 3 الي 6 ماه می باشد؛ البته زمان تعويض به ميزان آلايندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغيير در زمان تعويض  فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگی می شود ،بنابراين زمان دقيق تعويض فيلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

3.    فیلتر کربن بلاک
فیلتر کربن بلاک یکی دیگر از فیلترهای از جنس کربن در دستگاه تصفیه آب خانگی است. معمولا فیلترهای کربنی در حذف مواد شیمیایی به خصوص موادی که در طعم و بوی آب تاثیر نامطلوبی دارند موثر است.
معمولا زمان تعویض این فیلتر با زمان دو فیلتر قبلی یکسان است. به این ترتیب پس از 6 ماه این فیلتر باید تعویض گردد.

4.    فیلتر ممبران اسمز معکوس تصفیه آب
ممبران را میتوان مهم ترین فیلتر موجود در دستگاه تصفیه دانست. زیرا این فیلتر ناخالصی های موجود در آب را تا اندازه 0.0001 میکرون حذف میکند. پس از عبور آب با فشار مناسب از فیلتر ممبران مرحله چهار، آب تا 99 درصد خالص سازی میشود.
زمان تعويض بين 18 ماه تا 24 ماه می باشد؛ البته زمان تعويض به ميزان آلايندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغيير در زمان تعويض فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگی می شود ،بنابراين زمان دقيق تعويض فيلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

5.    فیلتر پست کربن تصفیه آب
فیلتر تصفیه آب کربن خطی علاوه بر حذف گل و لای،شن و ماسه میتواند برای  از بين بردن بو و طعم آب و آلاينده هاي احتمالی موجود در اثر ماندگاري زياد آب در مخزن می باشد را از بين ببرد و همچنين رنگ و مزه آب را بهبود  بخشد و باعث فافشيت آب شود. زمان تعويض بين 18 تا 24 ماه می باشد؛ البته زمان تعويض به ميزان آلايندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغيير در زمان تعويض فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي می شود ،بنابراين زمان دقيق تعويض فيلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

6.    فیلتر مينرال
فيلتر تصفيه آب مینرال، علاوه بر حذف گل و لای،شن و ماسه میتواند مواد معدنی مورد نياز بدن (کلسيم و منيزيم و..) را پس از تصفيه کامل به آب اضافه کند.زمان تعويض بين 18 تا 24 ماه می باشد؛ البته زمان تعويض به ميزان آلايندگی آب ورودی در هر منطقه بستگی دارد و باعث تغيير در زمان تعويض  فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي می شود، بنابراين زمان دقيق تعويض فيلتر ها با توجه به آب ورودی دستگاه متفاوت خواهد بود.

7.    فیلتر محافظ ممبران
وظیفه اصلی فیلتر محافظ ممبران مراقبت و محیا کردن شرایط مناسب و بهینه برای فیلتر ممبران می باشد. این فیلتر از پلی پروپلین 1 میکرون ساخته شده و به عنوان آخرین مرحله تصفیه قبل از فیلتر ممبران ، ناخالصی‌ها و ذرات ریز و درشت باقیمانده از 3 مرحله اول را گرفته و آبی بدون ذرات اضافه به مرحله بعدی تحویل میدهد.

8.    فیلتر قلیایی
همانطور که قبلا گفته شد این فیلتر و فیلتر محافظ ممبران، اختیاری هستند و در برخی از دستگاه های 7 یا 8 مرحله ای استفاده میشوند. فیلتر قلیایی به آب خاصیت قلیایی بعد از فیلتراسیون کامل را میدهد. یعنی داخل فیلتر‌های قلیایی سنگ های معدنی وجود دارد که به آب یون‌های مفید برای بدن اضافه می‌کنند.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از پاکاب گستر
در قسمت های قبل نکاتی را در مورد خرید دستگاه تصفیه آب به شما اراعه کردیم. به طور خلاصه در خرید یک دستگا تصفیه آب خانگی باید به نکاتی همچون سیستم دستگاه تصفیه آب، کیفیت قطعات آب تصفیه کن، کیفیت فیلترهای تصفیه آب دقت کنیم.



همانطور که بالاتر توضیح دادیم، برای خرید دستگاه تصفیه آب مناسب، باید نکات ذکر شده را رعایت کنیم. اما شاید شما به عنوان یک خریدار عادی، کار سختی را در خصوص آشنایی به انواع قطعات تصفیه آب و اصل بودن آنها داشته باشید. بنابراین راحت ترین کاری که میتوانید انجام دهید، خرید از یک مرکز معتبر تصفیه آب است.
شرکت پاکاب گستر با بیش از 10 سال تجریه در حوزه تولید و فروش تصفیه آب خانگی، انواع دستگاه ها، فیلترها و قطعات تصفیه آب را به فروش میرساند. تمامی تصفیه آب هایی که در شرکت بازرگانی پاکاب گستر شیرمحمدی به فروش میرسد، دارای گارانتی معتبر شرکتی میباشد که خیال خریداران را از هر بابتی راحت میکند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها