به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۶:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۳۸۳۹۴

جزییات پرداخت وام ودیعه مسکن در سال جاری

جزییات پرداخت وام ودیعه مسکن در سال جاری
گروه اقتصادی: شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف‌های ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها موافقت کرد.

 درحالی که اواسط اردیبهشت ماه امسال اعلام شده بود که وام ودیعه مسکن برای متقاضیان در استان تهران ۱۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده و به ۶۰ میلیون تومان رسیده است اما در ادامه وزیر راه و شهرسازی از پیشنهاد برای افزایش آن خبر داد که در نهایت هم دیروز شورای پول و اعتبار با پرداخت وام ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی در تهران موافقت کرد.بر این اساس،‌ شورای پول و اعتبار با اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن با دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال، در سقف‌های ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها موافقت کرد.
 
مبلغ دقیق سود و اقساط وام ودیعه مسکن هنوز اعلام نشده است اما پیش از این اعلام شده بود که میزان نرخ سودی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده امسال از ۱۳ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است.بر این اساس اقساط وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی برای تهرانی‌ها با احتساب ۶۰ قسط و سود ۱۸ درصد، دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان خواهد بود. سود این تسهیلات بیش از ۵۲ میلیون تومان است و بانک در پایان دوره بازپرداخت بیش از ۱۵۲ میلیون از مستأجر بازپس می‌گیرد.

 اقساط ماهانه وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی ماهانه یک میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۳۹ تومان است. سود این وام ۳۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان است و بانک در پایان دوره ۵ ساله ۱۰۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان باز پس می‌گیرد. اقساط ماهانه وام ۴۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن نیز یک میلیون و ۱۵ هزار تومان است.سود این وام ۲۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان است. بانک در پایان مدت زمان اعلام شده ۶۰ میلیون و۹۴۴ هزار تومان از وام گیرنده، باز پس می‌گیرد.
برچسب ها: وام ودیعه مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها