به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۳۸۴۰۴

۱۰ استان درگیر گردوخاک شدید هستند

۱۰ استان درگیر گردوخاک شدید هستند
گروه جامعه: ، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: استان‌های تهران، البرز، قم، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، بوشهر و هرمزگان غلظت بالایی از آلودگی هوا را تجربه می‌کنند ولی در تهران و البرز میزان گردوخاک نسبتا کاهش خواهد یافت. صادق ضیاییان افزود: از شدت بالای گرد و خاک در ۱۰ استان با منشا خارجی از کشورهای ترکیه و عراق خبر داد.ضیاییان اظهار کرد: امروز گردوغبار کماکان در برخی از استان‌ها وجود دارد که در برخی استان‌ها غلظت آن کمتر و در برخی از استان‌ها نیز با غلظت بالا ادامه دارد.

وی ادامه داد: میزان غلظت گردوخاک با توجه به شدت وزش باد در روز کاهش و یا افزایش می‌یابد بنابراین نمی‌توان بازه زمانی دقیقی را ذکر کرد.او گفت: منشا داخلی گردوغبار قابل چشم‌پوشی نیست. با این حال گردوغبار موجود در کشور غالبا منشا خارجی دارد و از کشورهای عراق و سوریه وارد ایران شده است.صادق ضیاییان در پایان برای کاهش آسیب‌های احتمالی به افراد در این شرایط جوی توصیه کرد: تمامی افراد به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند. استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره را تامین و از از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها