کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخ کره شمالی به سلام بایدن با موشک

4 خرداد 1401 ساعت 19:17


گروه بین الملل: تنها چند ساعت پس از پایان سفر آسیایی رئیس جمهوری آمریکا، کره شمالی چند آزمایش جدید موشکی انجام داد. حو بایدن پیشتر نسبت به پرتاب موشک در جریان سفر پنج روزه خود به کشورهای آسیایی به کره شمالی هشدار داده بود.    
گارد ساحلی ژاپن پرتاب دست‌کم دو موشک بالستیک کره شمالی، چند ساعت پس از خاتمه سفر رئیس جمهوری آمریکا، جو بایدن به این کشور را تائید کرد. ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی نیز اعلام کرد پرتاب سه موشک بالستیک همسایه شمالی را ثبت کرده است.کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی آزمایش‌های موشکی خود، که مطابق قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت سازمان ملل ممنوع هستند را به شدت افزایش داده است.
برخی ناظران بدرقه سفر آسیایی بایدن با پرتاب موشک را اتفاقی نمی‌دانند. رئیس جمهوری ایالات متحده پیش از این نسبت به آزمایش‌های موشکی در جریان بازدید پنج روزه خود از کشورهای آسیایی هشدار داده بود.ژاپن آخرین مقصد سفر آسیایی بایدن بود و رسانه‌های ژاپنی گزارش داده‌اند که دو موشک بالستیک کره شمالی در نزدیکی آب‌های منطقه آزاد تجاری این کشور در دریا فرود آمده‌اند.جو بایدن و یون سوک یول، همتای کره جنوبی او در مذاکرات آخر هفته خود بر سر تقویت تدبیرهای بازدارنده در برابر تهدیدهای اتمی کره شمالی توافق کردند.سئول و واشنگتن توافق کرده‌اند رزمایش‌های مشترک را گسترش دهند و مهم‌ترین هدف این اقدام را مقابله با تهدیدهای کره شمالی عنوان می‌کنند.
آمریکا و کره جنوبی همچنین قصد دارند دامنه و محدوده مانورهای نظامی مشترک را گسترش دهند و در آموزش نیروهای نظامی سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.این دو کشور همزمان اعلام آمادگی کرده‌اند به کره شمالی برای مهار پاندمی کرونا یاری رسانند. کره شمالی تا دو هفته پیش هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ در این کشور را گزارش نکرده‌بود و اکنون از افزایش شدید موارد ابتلا خبر می‌دهد.کره شمالی منزوی‌ترین کشور جهان به شمار می‌رود و درگیر بحران شدید اقتصادی و کمبود مواد غذایی، دارو و امکانات بهداشتی است.
رژیم کمونیستی حاکم بر پیونگ‌یانگ تا کنون به اعلام آمادگی همسایه جنوبی و ایالات متحده برای کمک به مقابله با پاندمی کرونا واکنشی نشان نداده است.


 


کد مطلب: 338514

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/338514/پاسخ-کره-شمالی-سلام-بایدن-موشک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir