به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۵ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۳۳۸۵۵۰

تردیدهای دولت آلمان در مورد اوکراین

تردیدهای دولت آلمان در مورد اوکراین
گروه بین الملل: محافل دولت آلمان گفته‌اند در نشست ویژه آتی سران اتحادیه اروپا، کاندیداتوری اوکراین، طرح بازسازی این کشور و تحریم نفتی روسیه مورد تردید است.
محافل دولت آلمان می‌گویند در نشست سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تصویب ششمین بسته تحریمی علیه روسیه فعلا در دستور کار نیست. هنوز برخی کشورهای اتحادیه اروپا، به ویژه مجارستان، برای تصویب این بسته تحریمی که شامل تحریم نفتی روسیه می‌شود، مقاومت از خود به خرج می‌دهند.این محافل اما ابراز امیدواری کرده‌اند که این بسته تحریمی به زودی به تصویب برسد.محافل دولتی آلمان می‌افزایند در این نشست سران، در مورد کاندیداتوری اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا نیز تصمیمی اتخاذ نخواهد شد. پیش از این تصمیم، نخست باید کمیسیون اتحادیه اروپا موقعیت کاندیداتوری اوکراین را به نشست سران اتحادیه اروپا توصیه کند و چنین توصیه‌ای هنوز ارائه نشده است.
 دولت آلمان نسبت به پیشنهادهای کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد تأمین مالی بازسازی اوکراین از محل گرفتن اعتبارات مالی و مقروض ساختن مشترک در سطح اتحادیه، به دیده تردید می‌نگرد. این محافل می‌افزایند که یک ساختار تأمین مالی همانند صندوق کرونا قابل تصور نیست، زیرا بحران کرونا مسئله‌ای یک باره بوده است.محافل حکومتی آلمان می‌گویند، هنوز زود است بتوان درباره تأمین مالی بازسازی اوکراین صحبت کرد، زیرا جنگ همچنان ادامه دارد و ابعاد نیازهای اوکراین هنوز مشخص نیست. از سوی دیگر این امیدواری وجود دارد که کشورهای بین‌المللی بسیاری در بازسازی اوکراین سهیم شوند اما مسلم است که اتحادیه اروپا سهم بزرگی از هزینه‌ها را برعهده خواهد گرفت.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها