به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۹ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۳۸۶۸

حرکت سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا به مسکن

گروه اقتصادی: رییس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: به دلیل حرکت سرمایه‌گذاری از بازار ارز، طلا و بورس به سمت بازار مسکن سال آینده رونق بیشتری در این بخش را شاهد خواهیم بود.
حرکت سرمایه‌ها از بازار ارز و طلا به مسکن
صادق عابدازده از ورود رونق به بازار مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: از خرداد‌ ماه آینده بازار مسکن با رونق بیشتری همراه خواهد شد. وی اظهار کرد: ممکن است روند افزایش معاملات مسکن در سال آینده با شیب ملایم تورم همراه شود و قیمت مسکن را اندکی با افزایش همراه کند. به گفته عابدزاده در حال حاضر قدرت چانه‌زنی در خرید و فروش ملک وجود دارد و با حجم بالای عرضه این تخفیف‌ها منطقی به نظر می‌رسد. وی با اشاره به بازار مسکن در سال آینده در شهرهای بزرگ گفت: مبلغ وام اعلام شده از سوی بانک مسکن چندان برای خانه‌دار شدن در شهرهای بزرگ تاثیر‌گذار نیست.

به گفته این کارشناس مسکن در حالی که میانگین قیمت هر متر آپارتمان در شهرهای بزرگ سه میلیون تومان است، وام‌های 35 و 50 میلیون تومانی تاثیر چندانی در خرید یک واحد مسکونی 100 متری ندارند. وی با بیان این‌که بیشترین تاثیر افزایش وام مسکن در بازار، تاثیر روانی برای افزایش خرید و فروش‌ها بوده است، افزود: رونق خرید و فروش از اسفند امسال در بازار مسکن آغاز شده است. عابدزاده تصریح کرد: به دلیل حرکت سرمایه‌گذاری از بازار ارز، طلا و بورس به سمت بازار مسکن سال آینده رونق بیشتری در این بخش را شاهد خواهیم بود.
مرجع : ایسنا