به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۳۳۸۷۶۷

رزمایش بزرگ ناتو به رهبری آمریکا

رزمایش بزرگ  ناتو به رهبری آمریکا
گروه بین الملل: با توجه به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، یک رزمایش بزرگ چندملیتی به رهبری آمریکا در حوزه دریای بالتیک برگزار می‌شود.
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این رابطه گفت، در تمرینات سالانه با عنوان "Baltops 22" در کنار ۱۴ کشور عضو ناتو، دو کشور شریک، سوئد و فنلاند، نیز شرکت خواهند داشت.سوئد امسال میزبان این رزمایش دریایی است که از ۵ تا ۱۷ ژوئن (۱۵ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود. به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، دو کشور سوئد و فنلاند تصمیم گرفته‌اند به پیمان نظامی-امنیتی ناتو بپیوندند.این رزمایش از سال ۱۹۷۲ هر ساله در حوزه دریای بالتیک برگزار می‌شود.
سخنگوی پنتاگون گفتدر رزمایش "Baltops 22" ۴۵ واحد دریایی، ۷۵ فروند هواپیما و حدود ۷هزار سرباز شرکت خواهند داشت. او افزود، این رزمایش " امکان آموزش بی‌نظیر در راستای تقویت توان واکنش مشترک" را فراهم می‌کند که برای امنیت در حوزه دریای بالتیک از اهمیت تعیین‌کننده‌ای برخوردار است.این تمرینات عملیات‌ دوگانه زمین-دریا، مبارزه با زیردریایی‌ها، دفاع از حریم هوایی، مین‌روبی، پاکسازی مواد جنگی، عملیات غواصی و آواربرداری را شامل می‌شود.
در این رزمایش سربازان کشورهای بلژیک، بلغارستان، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، سوئد، ترکیه، بریتانیا و آمریکا شرکت خواهند داشت.


 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها