کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین کره را در یک چشم به هم زدن انتخاب کنید

7 خرداد 1401 ساعت 9:59

گروه کسب و کار: کره به دلیل طعم لذیذی که دارد، پای ثابت بسیاری از غذاهاست و در کنار نان و پنیر، صبحانه‌ای خوشمزه برای شروع یک روز فوق‌العاده را فراهم می‌کند. کمتر کسی‌ست که رابطه خوبی با کره نداشته باشد، به همین دلیل آشناشدن با انواع کره و خواص آن‌ها می‌تواند به شما در انتخاب بهترین محصول کمک کند.


کره بیشتر یک محصول لبنی‌ست که از خامه تهیه می‌شود؛ اما شکل‌های غیر لبنی آن هم وجود دارد. کره در دمای اتاق نرم می‌شود و می‌توانید از آن به‌عنوان اسپری چاشنی غذا یا در پخت‌وپز استفاده کنید. طعم کره آن را به یک افزودنی ارزشمند برای بسیاری از دستورالعمل‌ها تبدیل می‌کند.
از کره هم به‌عنوان چربی برای سرخ‌کردن و هم به‌جای یک ماده در دستور پخت و سس‌ها، به‌ویژه در غذاهای فرانسوی استفاده می‌شود. هنگامی که کره گرم می‌شود، طعم غذا را افزایش می‌دهد و در عین ‌حال بافت و طعم آجیلی را هم به آن اضافه می‌کند. برای مشاهده راهنمای خرید کره پاستوریزه کلیک کنید.

آنچه در مورد خواص کره نمی‌دانید


این ماده طلایی که از چربی جداشده شیر درست می‌شود، به دلیل طعم دلپذیرش کاربرد گسترده‌ای در پخت‌وپز دارد. در چند دهه گذشته، کره به دلیل محتوای بالای چربی اشباع‌شده، عامل بیماری قلبی شناخته شده است؛ اما با استفاده از آن در حد اعتدال، می‌توان از تمام خواص کره بهره برد.
کره سرشار از مواد مغذی مانند کلسیم و حاوی ترکیباتی‌ست که با کاهش شانس چاقی مرتبط است. کره همچنین می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات باشد تا به افراد کمک کند وزن خود را بهتر حفظ کنند یا سریع‌تر از رژیم کم‌چرب وزن کم کنند.
کره حاوی بتاکاروتن است؛ ترکیبی که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. بتاکاروتن با کاهش خطر سرطان ریه و سرطان پروستات مرتبط است و می‌تواند به کاهش سرعت از دست ‌دادن بینایی وابسته به سن کمک کند. یکی دیگر از خواص کره، داشتن ویتامین‌های D و E است. این ویتامین‌های موجود در کره می‌توانند در افزایش ایمنی بدن و سلامت پوست شما نقش داشته باشند.
با این توضیحات دیگر لازم نیست برای خوردن کره دو دل باشید. اگر در یخچال کره ندارید، فقط کافی‌ست سری به سایت اسنپ مارکت بزنید و هر نوع کره‌ای را که می‌خواهید با تخفیف‌های متنوع سفارش دهید.

آشنایی با انواع کره


اگر فکر می‌کنید که کره تنها یک شکل دارد، سخت در اشتباهید! کره‌ای که برای صبحانه می‌خورید با کره‌‌ای که شیرینی مورد علاقه‌تان را با آن درست می‌کنید، یک دنیا تفاوت دارند. تا یک قرن پیش مردم نیازی به دانستن تفاوت انواع کره حس نمی‌کردند؛ اما امروز فقط کافی‌ست چند قدم تا سوپرمارکت سر کوچه بروید تا با یک قفسه از انواع کره روبه‌رو شوید.
برای این‌که بتوانید با توجه ‌به نیازتان بهترین انتخاب را هنگام خرید کره داشته باشید، ابتدا باید با انواع کره آشنا شوید. کره با توجه ‌به فرایند و موادی که از آن تشکیل می‌شود انواع مختلفی دارد. اصلی‌ترین تفاوت بین انواع کره، درست‌شدن آن از شیر یا دوغ است. کره می‌تواند بر اساس طعم شیرین و ترشی که دارد، در گروه‌های مختلفی قرار گیرد.

کره حیوانی
کره حیوانی در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می‌شود و با استفاده از آن می‌توان غذا را به یک شاهکار تبدیل کرد. کره حیوانی اغلب از شیر گاو تهیه می‌شود؛ اما می‌تواند از شیر پستانداران دیگر، از جمله گوسفند، بز و گاومیش هم تهیه شود.
کره حیوانی چربی پایینی دارد و به‌آسانی در بدن هضم می‌شود. همچنین روغن موجود در این نوع کره می‌تواند باعث کاهش کلسترول در روده شود. پس لازم نیست از خوردن کره حیوانی بترسید؛ فقط کافی‌ست اعتدال را رعایت کنید و از آن لذت ببرید. خواص مثبت کره حیوانی بیشتر به‌خاطر وجود مقدار موثر ویتامین‌های A, D, E, K و مواد معدنی مانند منگنز، مس، روی و ید است که به‌میزان فراوان در آن یافت می‌شود.

کره گیاهی
خوردن مواد گیاهی به دلیل فوایدی که برای سلامتی، محیط‌ زیست و رفاه حیوانات دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. محصولات گیاهی متعددی از جمله کره گیاهی، شیرهای غیرلبنی (مثل شیر سویا) و پنیر وگان در بازار وجود دارند.
کره گیاهی، جایگزین کره غیرلبنی‌ است که معمولا از ترکیب آب با روغن‌های گیاهی مانند زیتون، آووکادو، نارگیل، روغن هسته خرما یا ترکیبی از روغن‌ها ساخته می‌شود. این محصولات اغلب حاوی مواد اضافی مانند نمک، امولسیفایرها، رنگ‌ها و طعم‌های طبیعی یا مصنوعی هستند تا بیشتر به طعم و بافت کره واقعی شباهت داشته باشند.
کره گیاهی ممکن است شبیه به مارگارین به نظر برسد؛ اما تفاوتی اصلی آن با مارگارین این است که مارگارین‌ها مقادیر کمی لبنیات را در ساختار خود دارند. کره‌های گیاهی فاقد محصولات حیوانی هستند و کالری و چربی بالایی دارند. انواع چربی‌های موجود در کره‌های گیاهی بسته‌به مواد تشکیل‌دهنده هر محصول می‌تواند متفاوت باشد.
کره‌ گیاهی در مقایسه با کره معمولی اغلب دارای چربی اشباع کم‌تر و چربی تک غیراشباع سالم برای قلب است. با توجه به ساختار محصول، کره‌های گیاهی می‌توانند جایگزین مناسبی برای پخت‌وپز باشند. کره‌های گیاهی اغلب سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 هستند و برخی ممکن است بیشتر از بقیه فرآوری‌شده باشند. علاوه‌بر این، برخی از مارک‌های خاص ممکن است گران‌تر و پیداکردن آن‌ها دشوار باشد. برخی هم حاوی مواد غذایی حساسیت‌زا هستند.

کره پاستوریزه
با فاصله‌گرفتن از تهیه سنتی کره و رونق پیداکردن کارخانه‌های محصولات لبنی، تولید کره پاستوریزه هم رونق پیدا کرده است. کره پاستوریزه هم برای صبحانه و هم برای آشپزی استفاده می‌شود. در تهیه این نوع کره، از شیر گرفته تا مواد نگهدارنده‌ای که برای تولید کره استفاده می‌کنند، با دقت بررسی می‌شوند تا محصول نهایی کوچک‌ترین آلودگی نداشته باشد.

کره بدون نمک
کره بدون نمک یک کره ملایم شیرین است که برای پخت بهتر است. از آن‌جایی‌ که نمکی نیست، طعم و مزه خامه خردشده خالص را می‌دهد و می‌تواند در ترکیب با مواد مختلف موجود در غذا بهترین طعم را ایجاد کند.

کره شور
کره شور کره‌ای‌ست که نمک اضافه‌شده دارد. نمک علاوه‌بر ایجاد طعمی شور، در واقع به‌عنوان یک نگهدارنده عمل می‌کند و ماندگاری کره را افزایش می‌دهد. شما می‌توانید کره شور را هم روی نان خردشده بمالید و هم این‌که ذوب‌شده آن را روی پنکیک یا واخل خانگی اسپری کنید؛ هرکدام این‌ها را که تست کنید، دیگر دل‌کندن از آن محال می‌شود!

قیمت‌های متفاوت کره صبحانه و پاستوریزه
بعد از این‌که با انواع کره آشنا شدید، زمان آن می‌رسد که بحث شیرین قیمت را پیش بکشیم. قیمت کره با توجه ‌به برند تولیدکننده، حجم و گیاهی یا حیوانی‌بودن آن با هم تفاوت دارد. کره گیاهی با توجه ‌به فرایند تولید، گران‌تر از کره صبحانه و پاستوریزه است.
اسنپ مارکت با در نظر گرفتن نیاز مردم و کیفیت کالاها، کره‌های مختلفی را از برندهای خوشنام یک‌جا جمع کرده است. شما می‌توانید با چرخیدن در راهروهای مجازی سایت اسنپ مارکت، انواع کره را با برندهایی همچون کاله، شکلی و پگاه تهیه کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها را تحویل بگیرید. البته این‌که می‌گوییم سریع‌ترین زمان، به خود شما بستگی دارد؛ زیرا هرموقع که شما بخواهید، محصولتان ارسال می‌شود. اولین خرید هم با ارسال رایگان به دستتان می‌رسد.


کد مطلب: 338771

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/338771/بهترین-کره-یک-چشم-هم-زدن-انتخاب-کنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir