کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عصبانیت كیهان از نوید و فرشته

7 خرداد 1401 ساعت 12:16


گروه فرهنگ وهنر: روزنامه کیهان در یادداشتی اعتراضی به نحوه مواجهه نوید محمدزاده، بازیگر مشهور سینما با همسرش، فرشته حسینی در حاشیه حضورشان در جشنواره فیلم کن واکنش نشان داد.
این روزنامه نوشت: رفتار یک بازیگر پرهیاهو و همسرش در حاشیه جشنواره فیلم کن، با انتقادات بســیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران مواجه شده است. رفتاری که با حجب و حیای انسان ایرانی در تضاد است. نمایش «فرهنگ ایرانی- اسلامی» هنر می‌خواهد که شما ندارید! بازیگران و فیلم‌ســازان ایرانی حاضر در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن، با پوشش، اظهارات و رفتارهای مشمئزکننده و دور از شأن هنرمند ایرانی، آبروی خود را بردند! جشــنواره فیلم کن، باز هم شاهد نمایش فیلم‌هایی در جهت تحقیر مردم ایران و همچنین رفتار تحقیرآمیز عوامل این فیلم‌ها بود! در این دوره از جشنواره فیلم کن نیز شاهد تکرار حضور بی‌ثمر و منفعل مدیران سینمایی هستیم.
 به جــای فیلم‌ها، این حضور پرحاشــیه بازیگران در جشــنواره کن اســت که بحث‌برانگیز شده است. متأسفانه برخی از بازیگرها که ادعای روشنفکری هم دارند، با پوششی غیرمتعارف و خلاف شأن بانوی ایرانی بر فرش قرمز کن حضور یافتند. حتی پوشش یکی از این بازیگرها، از شــدت مضحک بودن سوژه طنز در فضای مجازی شده است! ضمن این که رفتار یک بازیگر پرهیاهو و همسرش در حاشیه این جشنواره، با انتقادات بســیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران مواجه شده است. رفتاری که با حجب و حیای انسان ایرانی در تضاد است. متأســفانه افرادی که طی ســال‌های اخیر به عنوان هنرمند و ســلبریتی به نمایندگی از ســینمای ایران روی فرش قرمز و در مراســم و محافل جشنواره کن حضور می‌یابند، به جای جان بخشــیدن به فرهنگ ســرزمین مادری خودشان، به حاشیه‌سازی‌های مبتذل دست می‌زنند. بدون تردید، حاشیه‌سازی، نیازی به توانایی و ذوق و هنر ندارد اما فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، سرمایه‌ای وزین و ارزشمند است که به نظر می‌رســد سینماگرانی که امسال در جشنواره کن حضور یافته‌اند، سواد و هنر لازم برای نمایش آن را ندارند!



 


کد مطلب: 338796

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/338796/عصبانیت-كیهان-نوید-فرشته

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir