کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معرفی شهر استانبول و انواع تورهای استانبول

7 خرداد 1401 ساعت 12:31

گروه گردشگری: استانبول شهری است که آوازه‌اش در سراسر آسیا و اروپا پراکنده شده است. این شهر فوق‌العاده دارای معماری خیره کننده، غذاهای لذیذ و برخی از گرم‌ترین، مهمان نوازترین مردمی است که تا به حال در سفرهای خود دیده‌اید.


در واقع استانبول، شهری است که دوست داریم بارها و بارها از آن بازدید کنیم. این شهر علاوه بر بافت تاریخی که درون آن کلیساها، مساجد، کاخ‌ها و آب انبارها و غیره وجود دارند، بافتی مدرن نیز دارد که شامل هزاران کافه و مراکز تفریحی و همچنین بسیاری از فروشگاه‌های برند معروف است. بنابراین صرف نظر از علایق شما، چیزهای زیادی برای دیدن در استانبول وجود دارد. در این مقاله قصد داریم انواع تورهای استانبول را به شما معرفی کنیم. همچنین با این راهنمای جامع، مطالب مهمی در مورد تور استانبول لحظه آخری و مسافرت به استانبول به دست خواهید آورد.
 
بهترین زمان برای بازدید از استانبول
بهار (مارس-مه) بهترین زمان برای سفر به استانبول است و پس از آن پاییز (سپتامبر-نوامبر) مناسب‌ترین فصل سفر به این شهر است. در پاییز ازدحام جمعیت کم‌تر است و هوا در هر دو فصل معتدل است، اگرچه در پاییز بیشتر از بهار باران می‌بارد.
اما به طور کل این بهترین زمان برای سفر به استانبول فصل بهار است. در این زمان هوا نسبتا معتدل و خشک است و شهر غرق رنگ خواهد بود. دوستداران گل‌های لاله که اصالتاً متعلق به ترکیه هستند، نه هلند، خوشحال خواهند شد که بدانند جشنواره بین‌المللی لاله در ماه آوریل با میلیون‌ها گل لاله در سراسر شهر برگزار می‌شود.
 


سفر به استانبول
پروازهای بین المللی در استانبول (IST) یا فرودگاه صبیحه گوکچن (SAW) انجام خواهد شد.
 
محله‌های محبوب استانبول برای اقامت

سلطان احمد
منطقه مجموعه سلطان احمد جایی است که بیشتر مکان‌های گردشگری اصلی در آن قرار دارند. اگر برای اولین بار به استانبول سفر می‌کنید و به دنبال بازدید از جاذبه‌های گردشگری برتر آن هستید، پس هیچ مکانی بهتر از سلطان احمد برای اقامت وجود ندارد.

تکسیم (بی‌اوغلو)
اگر می‌خواهید که هنوز هم دسترسی آسان به منطقه سلطان احمد داشته باشید و به مرکز شهر نیز نزدیک‌تر باشید، بی‌اغلو یا تکسیم در اطراف میدان تقسیم ممکن است انتخاب بهتری باشد.
 
انواع تورهای استانبول
حال که اطلاعاتی در مورد شهر زیبای استانبول به دست آوردیم. بهتر است با انواع تور استانبول نیز آشنا شویم:
در حقیقت تورهای شهر استانبول به دو طریق زمینی و هوایی انجام می‌شود. سفرهای زمینی به استانبول از طریق اتوبوس یا قطار امکان‌پذیر است که ممکن است کمی خسته کننده باشد. اکثر توریست‌ها تور هوایی را برای سفر خود به این شهر انتخاب می‌کنند. در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد.
 


1) تور زمینی
این تور از آن قبیل تورهایی است که ممکن است افراد خاصی آن را دوست داشته باشند. اگر برای شما نیز مهم است که در طول سفر مناظر اطراف خود را ببینید و تنها مشاهده جذابیت‌های مقصد برایتان کافی نیست، پیشنهاد می‌کنیم که حتما تور زمینی استانبول را انتخاب کنید و با اتوبوس یا قطار به ترکیه سفر کنید. یکی از جذاب‌ترین راه‌های زمینی به استانبول قطار تهران – تبریز است که سه شبانه‌روز طول می‌کشد. با این حال شما در طول مسیر می‌توانید جذابیت‌های مسیر را ببینید و با کشتی از دریاچه وان گذر کنید. به علاوه با تور زمینی دیگر لازم نیست هزینه اضافه بار هواپیما را تقبل کنید.

2) تور هوایی
اگر دوست دارید که سریع‌تر به مقصد خود برسید و مشاهده مناظر در طول مسیر چندان برای شما اهمیت ندارد، بهتر است تور هوایی استانبول را انتخاب کنید. سریع‌ترین راه رسیدن به استانبول به هواپیما است که تنها ۳ ساعت طول می‌کشد. در کشور ما به دلیل اینکه درخواست تور هوایی به استانبول بیشتر است،‌ اکثر شرکت‌های هواپیمایی خدمات پرواز مستقیم به استانبول را ارائه می‌دهند. در ایران شرکت‌های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و ترکیش مهم‌ترین ایرلاین‌های تور هوایی استانبول هستند. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن سفرمارکت از جزئیات و قیمت‌های انواع تور گردشگری مطلع شوید و قیمت خريد بليط هواپيما و خدمات آنها را با هم مقایسه کنید.

3) تور ارزان استانبول
به منظور خرید تور ارزان استانبول بهتر است روزهای وسط هفته یا روزهای غیر تعطیل را برای سفر خود انتخاب کنید. سفر در زمان لو سیزن یا فصول خلوت‌تر گردشگری در ترکیه نیز نسبتا ارزان‌تر از سایر فصول پربازدید تمام خواهد شد.

4) تور لحظه آخری
تورهای لحظه آخری،‌ تورهایی هستند که به دلیل زمان کمی که به آغاز تورشان مانده است، قیمت‌هایشان را با تخفیف یا پایین‌تر ارائه می‌دهند. زمانی که صندلی رزرو شده در زمان معین توسط تور به حدنصاب نرسد، تور یا آژانس مورد نظر برای ممانعت از زیان خود، هزینه سفر را پایین‌تر می‌آورد تا به راحتی به فروش برسد. برای اطلاع از انواع تورهای لحظه آخری و تورهای چارتری شما می‌توانید به اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید و تمامی اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورید، همچنین بلیط لحظه آخری استانبول به تهران را به راحتی از طریق این اپلیکیشن خریداری کنید.

5) تور انفرادی استانبول
تورهای انفرادی استانبول یا تورهای اختصاصی، تورهایی هستند که در آنها دیگر خدمات حین سفر ارائه نمی‌شود. در این گونه تورها وسیله حمل و نقل، هوایی بودن یا زمینی بودن سفر و محل اقامت را خودتان انتخاب می‌کنید. همچنین در این تورها دیگر راهنمایی شما را هدایت نمی‌کند ولی ممکن است از طریق تور، راهنمایان محلی برای شما در نظر گرفته شود.

6) تور گروهی استانبول
در تورهای گروهی تمامی خدمات از قبیل رزرو بلیط، رزرو محل اقامت، غذا و رستوران‌ها، راهنما و گشت و گذار در شهر توسط تور انجام می‌شود. در این تورها گروهی از افراد که تور را رزرو کرده‌اند در کنار یکدیگر توسط راهنمایان به شهر استانبول سفر خواهند کرد.
 
برترین جاذبه‌های گردشگری استانبول
در زیر ده مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول آورده شده است. اکثر آنها در یک منطقه عمومی قرار دارند، بنابراین اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید، می‌توانید در عرض دو یا سه روز از همه آنها بازدید کنید.
 


1. ایاصوفیه (ایاصوفیه)
ایاصوفیه یا ایاسوفیا نمادین‌ترین بنای استانبول است. این کلیسا زمانی به عنوان بزرگترین کلیسای جهان مسیحیت در نظر گرفته می‌شد تا اینکه کلیسای سنت پیتر هزار سال بعد در رم ساخته شد. اگر فقط از یک جاذبه توریستی در استانبول بازدید می‌کنید، باید ایاصوفیه باشد.

2. مسجد کبود (سلطان احمد)
ایاصوفیه واقعا فوق‌العاده است، اما مسجد کبود یا مسجد سلطان احمد ممکن است حتی چشمگیرتر باشد. این مسجد با گنبدهای متعدد و شش مناره سر به فلک کشیده، منظره ای باشکوه است.
مسجد سلطان احمد از بیرون خاکستری است، اما نام خود را از ده‌ها هزار کاشی آبی ایزنیک گرفته است که فضای داخلی آن را تزئین کرده است.

3. آب انبار بازیلیکا
آب انبار باسیلیکا که در دوزخ دن براون و فیلم جیمز باند از روسیه با عشق به نمایش درآمده است، بزرگترین آب انبار بیزانسی باقی مانده در استانبول است. این بنا می‌تواند تا 80000 متر مکعب (2800000 فوت مکعب) آب را در خود نگه دارد و دارای 336 ستون مرمری است که هر کدام 9 متر ارتفاع دارند.

4. کاخ توپکاپی و حرمسرا
کاخ توپکاپی از قرن 15 تا 19 دربار امپراتوری عثمانی بود. این دومین جاذبه پربازدید در شهر، پس از ایاصوفیه است. این بنا در منطقه‌ای به مساحت 700000 متر مربع (7.5 میلیون فوت مربع) گسترده شده است، در کاخ توپکاپی چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد. مشاهده حرمسرای مجلل و خزانه داری آن را با جواهرات و مصنوعات گرانبها از دست ندهید، البته هیچ کدام از آنها از الماس 86 قیراط Kasıkçı (قاشق ساز) چشمگیرتر نیستند.

5. کاخ دلمه باغچه
کاخ دولما باغچه بزرگترین کاخ ترکیه است. این کاخ مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی از سال 1856 تا 1887 و از سال 1909 تا 1922 بوده است. در مساحتی به وسعت 11.1 هکتار گسترده شده است و شامل 285 اتاق، 46 تالار و 6 حمام است.

6. برج گالاتا
برج گالاتا یک نقطه عطف نمادین و نقطه کانونی بسیاری از عکس‌های تنگه بسفر و بی اوغلو است. این بنا که در سال 1348 ساخته شد، به عنوان برج دیده‌بانی، زندان و انبار نیروی دریایی خدمت می‌کرد و قرن‌ها به عنوان بلندترین سازه استانبول بود.

7. بازار بزرگ
بازار بزرگ استانبول یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان است. این منطقه شامل 61 خیابان سرپوشیده و بیش از 3000 مغازه است که همه چیز از لامپ، فرش، جواهرات، کالاهای چرمی، سرامیک و سوغاتی را در آنها می‌فروشند.
هر دو بازار بزرگ و بازار ادویه در چند قدمی میدان سلطان احمد هستند.

8. بازار مصر (ادویه)
بازار مصر یا بازار ادویه به طور قابل توجهی کوچکتر از بازار بزرگ است، اما اگر عاشق آشپزی هستید، احتمالاً زمان بیشتری را در اینجا سپری خواهید کرد. در این بازار حدود صد مغازه وجود دارد که مجموعه‌ای رنگارنگ و معطر از ادویه‌ها، چای، آجیل و میوه‌های خشک را به فروش می‌رسانند.

9. موزه‌های باستان‌شناسی استانبول
موزه‌های باستان‌شناسی استانبول از سه موزه تشکیل شده است: موزه شرق باستان، موزه هنر اسلامی و موزه باستان شناسی. با وجود چیزهای زیادی برای دیدن در اینجا، به راحتی می‌توانید یک روز کامل را در هر سه موزه سپری کنید.

10. کلیسای چورا (موزه کاریه)
در مقایسه با سایر جاذبه‌های موجود در این لیست، کلیسای Chora خارج از محدوده مرکزی است اما ارزش تلاش را دارد. اینجا خانه‌ای است که بسیاری معتقدند خیره کننده‌ترین موزاییک‌های استانبول در آن به کار رفته است.
 
معرفی اپلیکیشن سفرمارکت
سفرمارکت یک پلتفرم گردشگری است که سفر کردن را برای شما بسیار آسان کرده است. اگر تصمیم دارید که به هر کجای ایران یا دنیا سفری هیجان‌انگیز و راحت داشته باشید، حتما به این اپلیکیشن مراجعه کنید. با مراجعه به سفرمارکت بدون اینکه لازم باشد به سایت‌های مختلف آژانس‌ها، تورها و شرکت‌های گردشگری مختلف سر بزنید، می‌توانید از تمامی خدمات مسافرتی شامل اقامتگاه، وسیله حمل و نقل، رزرو بلیط، آشنایی با انواع تور و خرید آنها و ... بهره ببرید. از طریق این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید تمامی قیمت‌ها و خدمات مسافرتی را مقایسه کرده و بهترین تور استانبول سفرمارکت را انتخاب کنید.
 
نتیجه گیری
استانبول شهری زیبا، تاریخی و در عین حال مدرن است که این روزها تبدیل به مقصد مهم گردشگری برای سفردوستان در سراسر دنیا شده است. با خرید بلیط هواپیما تهران استانبول سفر به این شهر فوق‌العاده در ترکیه، شاهد انواع جذابیت‌های یک سفر کامل و به یادماندنی خواهید بود. مفتخریم که در این مقاله سعی کردیم یک راهنمای کلی درباره سفر به استانبول و انواع تورهای استانبول به شما ارائه دهیم.
 


کد مطلب: 338797

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/338797/معرفی-شهر-استانبول-انواع-تورهای

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir