به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۳۸۸۰۵

عزم ژاپن برای «افزایش محسوس» بودجه نظامی

عزم ژاپن برای «افزایش محسوس» بودجه نظامی
ژاپن نگران این است که جنگ اوکراین به بی‌ثباتی در شرق آسیا دامن بزند و از این رو به دنبال «تقویت محسوس» توان نظامی خود است.
 در پیش‌نویس یک سند سیاست اقتصادی ژاپن که به دست خبرگزاری رویترز رسیده، آمده است، تلاش‌هایی برای تغییر یک‌جانبه وضعیت موجود با "اعمال زور" در شرق آسیا صورت گرفته است که اوضاع امنیتی منطقه را به‌ شدت وخیم‌تر می‌کند.
فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار روز دوشنبه خود متعهد شدند که بودجه نظامی ژاپن را به میزان «چشمگیری» افزایش دهند.
این پیش‌نویس - یک طرح اقتصادی دراز مدت که به صورت سالانه بروزرسانی می‌شود - اشاره‌ای به خطرات امنیتی مشخصی نمی‌کند، اما سیاستگذاران ارتش ژاپن مکررا نسبت به کره شمالی و مناقشه ارضی دیرینه با چین ابراز نگرانی کرده‌اند.
این پیش‌نویس «توان دفاعی» ضامن حفاظت از امنیت ملی ژاپن دانسته و در آن آمده است: توان دفاعی خود را به شکل محسوسی تقویت می‌کنیم.
در پی افزایش بودجه نظامی چین و خطرات کره شمالی، شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن نیز روز پنجشنبه خواستار افزایش بودجه نظامی ژاپن در سال مالی بعدی از ۴۲.۵ میلیارد دلار به ۶۰ میلیارد دلار شد.
برچسب ها: ژاپن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها