به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۳۳۸۸۳۴

مقاومت سرسختانه اوكراین برابر متجاوزان روس

مقاومت سرسختانه اوكراین برابر متجاوزان روس
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی اوضاع دونباس در شرق این کشور را "بسیار سخت" خواند و خواستار ارسال سلاح‌های بیش‌تر شد. آخرین خبرها حاکی از پیشروی نیروهای روسی در این مناطق هستند.
ولودیمیر زلنسکی،‌ از مقاومت سرسختانه ارتش کشورش در جبهه‌های شرقی در بربر حملات واحدهای روسی خبر داد.او  گفت، نظامیان اوکراین در نواحی شرقی تحت فشار و در موقعیتی "بسیار سخت" قرار دارند.رئيس‌جمهور اوکراین با اشاره به این که ارتش اوکراین با هر چه در دست دارد به مقاومت ادامه می‌دهد اظهار داشت، این کشور به سلاح‌های بیش‌‌تری نیاز دارد.به گفته او اوضاع در جبهه‌های شرقی از آن چه که گزارش می‌شود وخیم‌تر است و مذاکرات صلح با روسیه نیز به طور واقعی در جریان نیست.
زلنسکی روسیه را به "نسل‌کشی" در این نواحی متهم کرد و افزود، بیم آن دارد که حملات روسیه این مناطق را "خالی از سکنه" کند.
فرماندار لوهانسک می‌گوید، حملات به‌ویژه سیورودونتسک  در منطقه لوهانسک را نشانه گرفته است. مسکو برای سقوط سیورودونتسک و لیسیچانسک است، چرا که با سقوط این دو شهر تمامی منطقه به دست روسیه می‌افتد.
روز شنبه  جنگ وارد ۹۴مین روز خود شده است. زلنسکی می‌گوید، روسیه در دونباس از توان حداکثری توپخانه‌ای و انسانی خود استفاده می‌کند.در همین حین حملات مرگبار ارتش روسیه به خارکیف در شمال اوکراین نیز ادامه دارد.بنا بر پیام زلنسکی، در این شهر ۹ نفر در بمباران‌های روسیه جان خود را از دست داده‌اند. دو تن از کشته‌شدگان یک کودک پنج‌ماهه و پدرش بوده‌اند. مادر این کودک نیز به‌شدت زخمی شده است.
زلنسکی از این که اتحادیه اروپا تاکنون بر سر ششمین بسته تحریمی علیه روسیه به وحدت نظر نرسیده است ابراز ناامیدی کرد و پرسید، چرا بروکسل برای این کار به این همه وقت نیاز دارد؟
به گفته او، روسیه همچنان از محل صادرات انرژی درآمد میلیاردی دارد و بانک‌های این کشور هنوز تحریم نشده‌اند.
اتحادیه اروپا در حال بحث و رایزنی بر سر ششمین دور تحریم‌ها علیه روسیه است. این اقدام که شامل تدابیر تنبیهی، از جمله تحریم واردات نفت روسیه می‌شود به اتفاق نظر نیاز دارد، اما مجارستان تا کنون با این ایده مخالفت کرده است.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها