به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۳۳۸۸۳۵

درآمد رکوردشکن روسیه در خدمت جنگ

درآمد رکوردشکن روسیه در خدمت جنگ
گروه بین الملل: غرب می‌خواهد با تحریم‌ به روسیه ضرر مالی وارد بیاورد تا ماشین جنگی‌اش در اوکراین به دشواری بیافتد. اما بالا رفتن بهای انرژی درآمدی میلیاردی نصیب روسیه ساخته؛ پولی که قرار است بودجه جنگ را سامان دهد.
روسیه حساب کرده است که امسال درآمدی اضافی به ارزش ۷/ ۱۳ میلیارد یورو از محل سوخت‌های فسیلی نصیب‌اش خواهد شد.آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه  با اشاره به پیش‌بینی اخیر وزارت توسعه‌ اقتصادی گفت، این مبلغ از محل درآمدهای نفتی و گازی می‌‌تواند بالغ بر "بیش از یک بیلیون روبل" باشد.بخشی از این درآمد اضافی صرف ادامه حملات روسیه در اوکراین خواهد شد. سیلوانوف تصریح کرد، دولت تمایل دارد امسال این درآمد اضافی را به جای آن که کنار بگذارد خرج کند.این پول به گفته او، صرف "پرداخت‌های اضافی" برای بازنشستگان و خانواده‌های صاحب فرزند و همچنین "عملیات ویژه" در اوکراین خواهد شد.مقامات روسیه تجاوز به خاک اوکراین را  "عملیات ویژه" می‌نامند.غرب سیاست تحریم روسیه را در پیش گرفته است تا کرملین را به دلیل حمله به اوکراین مجازات کند. با این حال بخش نفت و گاز این کشور تا کنون از این تحریم‌ها مصون مانده، به نحوی که درآمد صادراتی این کشور به یُمن بهای بسیار بالای گاز رکورد شکسته است.کشورهای عضو اتحادیه اروپا که خواستار قطع وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه‌ هستند تا کنون به دلیل مخالفت مجارستان نتوانسته‌اند طرح تحریم نفتی روسیه را به ثمر برسانند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اخیرا تحریم‌ها را به سخره گرفت و گفت، کشورهای اروپایی با "اقدامات مغشوش" خود تنها به خودشان ضرر می‌زنند.



 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها