به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۳۸۸۶۴

مسترکلاس داریوش خنجی در جشنواره کن

مسترکلاس داریوش خنجی در جشنواره کن
گروه فرهنگی: داریوش خنجی فیلمبردار برجسته و بین‌المللی ایرانی یک مسترکلاس در حاشیه جشنواره فیلم کن برگزار کرد.به گزارش ایسنا، خنجی که امسال فیلمبرداری فیلم  «زمان آرماگدون» ساخته «جیمز گری» از آثار بخش رقابتی اصلی هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن را بر عهده داشته در جریان مسترکلاس فیلمبرداری خود در کن گفت: فیلمبرداری روی نگاتیو بسیار جذاب است، بافت آن زیباست. فیلمبرداری دیجیتال هم می تواند بسیار زیبا باشد اما می تواند سینماگران را تنبل کند». 
 
 اولین تجربه خنجی در فیلمبرداری دیجیتال در سریال محصول آمازون پرایم ساخته «نیکلاس ویندینگ رفن» با عنوان «خیلی پیر برای جوان مُردن» بود. او ابتدا فکر می‌کرد که این سریال به صورت نگاتیو فیلمبرداری خواهد شد اما در نهایت پس از گفتگو با کارگردان و انجام چندین آزمایش با دوربین های دیجیتال با ایده فیلمبرداری دیجیتال کنار آمد. خنجی پس از این تحربه می گوید: «کارگردان من را متقاعد کرد که بسیار تجربی خواهد بود و صادقانه بگویم با دوربین دیجیتال واقعاً می توانیم بسیار آزاد باشیم و تجربه بی نظیری بود».

در طول این مسترکلاس خنجی همچنین تجربه کار با برادران «سفدی» را در فیلم «جواهرات تراش نخورده» توصیف کرد و از انرژی آنها و ستاره فیلم  «آدام سندلر» تمجید کرد. او گفت که به اندازه کافی خوش شانس بوده که با فیلمسازان بسیار قدرتمندی همکاری کرده است.داریوش خنجی برای فیلم «اویتا» ساخته  «آلن پارکر» نامزد اسکار فیلمبرداری شد و با «وونگ کار وای» در فیلم «شب‌های بلوبری من»،  «برناردو برتولوچی» در «زیبایی ربوده شده»،  «میشائیل هانکه» در فیلم «عشق»،  «دیوید فینچر» در فیلم «اتاق وحشت» و «هفت»،  «بونگ جون هو» درفیلم  «Okja»، «دنی بویل» در فیلم  «ساحل» و در چندین فیلم با  «وودی آلن» همکاری کرده است. 

پروژه بعدی او فیلم سینمایی ذباردو» به کارگردانی  «آلخاندرو گونسالس ایناریتو» است.این مسترکلاس بخشی از برنامه سالانه‌ای است که توسط کمپانی فرانسوی سازنده حرفه‌ای لنزهای سینمایی  «Angénieux» در کن برگزار می‌شد، که با هدف ادای احترام به فیلمبرداران مشهور و شناسایی استعدادهای نوظهور است.داریوش خنجی امسال جایزه ویژه «Angénieux ExcelLens» در فیلمبرداری را، از این رویداد دریافت کرد.
برچسب ها: داریوش خنجی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها