به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۳۳۸۸۷۲

بمب‌های خاموش در تهران

بمب‌های خاموش در تهران
گروه جامعه:پایتخت ۳۳ هزار ساختمان ناایمن دارد که مانند بمب‌های خاموش عمل می‌کنند، ساختمان‌هایی که ریزش هر کدام می‌تواند به فاجعه‌ای بزرگ بدل شود.بیش از ۵ سال از فاجعه پلاسکو و ریزش کامل ساختمان، شهادت ۱۶ آتش نشان و تعدادی از شهروندان تهرانی می‌گذرد. حال در روز‌های اخیر و با ریزش ساختمان نوساز، اما ناایمن متروپل آبادان و مرگ مظلومانه بیش از ۳۰ هموطن، بار دیگر موضوع ساختمان‌های ناایمن و پرخطر به بحث اول رسانه‌های کشور و مسئولان تبدیل شده است.
 
هر مسئولی دستوری می‌دهد و می‌خواهد بگوید دغدغه تامین امنیت شهروندان را دارد، اما به نظر می‌رسد به زودی این موضوع تا حادثه مرگبار دیگری به فراموشی سپرده شده و برخی مسئولان نیز با مافیای بساز و بفروش همکاری کرده و اجازه رشد قارچ گونه ساختمان‌های نا ایمن را با عدم نظارت صحیح و برخورد با تخلفات می‌دهند.با توجه به اینکه تهران پر از ساختمان‌های ناایمن است برای بررسی این موضوع با مهدی داوری مدیرعامل سابق آتش نشانی تهران گفتگویی را انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.داوری با بیان اینکه تهران مانند بمب ساعتی دارای ساختمان‌های ناایمن است  گفت: برخی ساختمان‌های تهران به دلیل قدمت و عدم نوسازی به ساختمان‌های ناایمن و خطرناک تبدیل شده اند. این ساختمان‌ها دارای نواقص ایمنی هستند و باید هرچه سریعتر ایمن سازی شوند.

وی افزود: بسیاری از این ساختمان‌ها، اماکن عمومی مانند پاساژ‌ها هستند که در صورت وقوع حادثه در آن‌ها با فاجعه روبرو خواهیم شد.به گفته داوری بعد از فاجعه پلاسکو، بررسی‌های آتش نشانی حاکی از آن است که تهران ۳۳ هزار ساختمان نا ایمن دارد که هر لحظه ممکن است که حادثه‌ای در آنها رخ دهد.مدیرعامل سابق سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه در تهران ساختمان‌هایی مانند پلاسکو وجود دارند که هر لحظه ممکن است دچار حادثه شوند، تاکید کرد: ۱۲۳ ساختمان مانند پلاسکو در تهران شناسایی شده‌اند و اطلاعات آن‌ها به اطلاع دستگاه‌های مرتبط رسیده است.داوری با اشاره به اینکه برج‌های تهران مورد بازنگری قرار گرفته و موضوعات ایمنی به مدیران اطلاع داده شده است، تصریح کرد: اگر اقدامی برای ایمنی ساختمان‌های پرخطر نشود، بازهم باید منتظر وقوع حادثه‌ای وحشتناک باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها