به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۳۳۸۸۷۵

شمار قربانیان متروپل آبادان به ۲۹ نفر رسید

شمار قربانیان متروپل آبادان به ۲۹ نفر رسید
گروه جامعه: چهار روز از فروریختن برج متروپل آبادان می‌گذرد. در حالی که همچنان عملیات آواربرداری و امدادرسانی ادامه دارد، مقامات از افزایش آمار جانباختگان خبر می‌دهند.
در همین حال، شب گذشته مجددا معترضان در چند شهر دست در چند شهر  کشور تظاهرات برگزار کردند.احمد وحیدی وزیر کشور ایران امروز به خبرنگاران گفت تا این لحظه پیکر ۲۹ نفر پیدا شده است. در پنجمین روز امیدها برای یافتن آنها که زیر آوارند کاهش یافته است. گزارش‌ها حاکی است ماموران راه‌های منتهی به محل آواربرداری را مسدود کرده‌اند. وزیر کشور، شمار قربانیان حادثه برج متروپل آبادان را ۲۹ نفر اعلام کرد. او گفت: «همچنان تعدادی دیگر از اجساد در این منطقه مشاهده شده که آنها هم بیرون آورده خواهند شد و با توجه به حجم آمارها ممکن است مقداری تاخیر زمانی داشته باشیم.» محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: «با توجه به بخش باقی‌مانده سازه متروپل که بسیار خطرناک است و احتمال ریزش آن، شتاب در انجام عملیات اولویت نیست.» در همین حال، قدرت‌الله محمدی، رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران که وزیر کشور او را به عنوان فرمانده میدان حادثه متروپل آبادان منصوب کرده است، گفت: «فاز جدید آواربرداری با وسایل و ماشین‌های مکانیزه آغاز شده است و کشف اجساد تا سه روز آینده به پایان می‌رسد.»
ادامه اعتراضات و حمله به مردم معترض
همزمان عزاداری برای کشته‌شدگان حادثه متروپل آبادان و همچنین اعتراض به مقامات مسوول، جمعه شب نیز در شهرهای مختلف ایران ادامه یافت.
بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی جمعه شب دست‌کم در ۱۰ شهر ایران مردم برای حمایت از آبادانی‌ها به خیابان‌ها آمدند. شهرهای بوشهر، قم، اصفهان، سربندر، شاهین‌شهر، اهواز، یزد، امیدیه، ماهشهر و آبادان شب گذشته با تجمع‌های مختلفی همراه بود. در این میان به جز شهرهای یزد، قم، اصفهان و سربندر که بر اساس ویدئوهای منتشر شده، که مردم همدردی خود را با عزاداری و حمل پلاکارد به نمایش گذاشتند. مردم آبادان که با جمعیتی چندهزار نفری به خیابان آمده بودند با پرتاب گاز اشک‌آور مواجه شدند. همچنین برخی شهروندان آبادانی گزارش داده‌اند که پیامکی  از نیروهای امنیتی دریافت کرده‌اند. این پیام که از سوی حسابی با نام سازمانی «هشدار» ارسال شده است، اعتراضات مردمی را «سلب امنیت و آرامش مردم» دانسته و شهروندان را به «پیگرد قانونی» تهدید کرده است.

 
برچسب ها: متروپل آبادان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها