کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لذت صداوسیما از حمله به هواداران لیورپول

9 خرداد 1401 ساعت 8:57


گروه ورزشی: قبل از برگزاری فینال لیگ قهرمانان مشکلات امنیتی در اطراف استادیوم پارک دو پرنس شهر پاریس رخ داد و باعث شد بازی با بیش از سی دقیقه تاخیر آغاز شود. هجوم برخی هواداران بدون بلیت و استفاده نیروهای امنیتی از زور و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن برخی هواداران به دفعات در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها بازنشر شد؛ از جمله در صداوسیما و برنامه گزارش ورزشی. این سیاست قطعی صداوسیماست که از اتفاقات رخ داده در اقصی نقاط جهان به نفع عادی‌سازی عملکرد بد مقامات و سیاستگذاری‌های اشتباه در کشور استفاده کند.

 
مثلا وقتی مردم به گرانی‌ها معترض هستند انواع و اقسام گزارش‌ها را از بالا برفتن قیمت اجناس در برخی کشورهای اروپایی پخش می‌کند. وقتی مردم از نحوه برخورد با معترضان گله دارند، تصاویر برخورد پلیس امریکا با سیاه‌پوستان را در بوق و کرنا می‌کند و یک ماه تمام برای جرج فلوید آیتم می‌سازد. وقتی پلاسکو یا متروپل می‌ریزد و امدادرسانی درست انجام نمی‌شود، آرشیوی رنگارنگ ار فرو ریختن برج‌ها و کشته شدن مردم در سایر کشورها به نمایش می‌گذارد. خلاصه هر کاری می‌کند که مردم بپذیرند همه جای دنیا وضعیت بد است و نباید هم چندان توقعی داشت. 

صداوسیما برای نشان دادن طبیعی بودن حمله به هواداران فوتبال با اسپری فلفل و بازداشت علاقه‌مندان ورود به استادیوم مجبور شد خیلی صبر کند، چون این واقعا چیزی نیست که هر روز در دنیا اتفاق بیفتد. برای همین وقتی اخبار مربوط به برخورد پلیس با تماشاچیان بازی فینال لیگ قهرمانان منتشر شد، صداوسیما در بین دو نیمه فینال ده‌ها بار آن را بازپخش کرد و مجریانش مدام کلمه «گاز اشک‌آور» و «پلیس ضدشورش» را به کار بردند. رضا جاودانی و همکارش ده‌ها بار جوری این کلمات را به کار ‌بردند که انگار بعد از چند ماه به آرامش رسید‌ه‌اند. انگار که بخواهند بگویند بالاخره ثابت کردیم فقط ما نیستیم که با اسپری فلفل از هواداران پذیرایی می‌کنیم. 

کاری که صداوسیما با اتفاقات روز دنیا برای عادی‌سازی شرایط سخت مردم چه معیشتی و چه فرهنگی و سیاسی انجام می‌دهد نامش بازی با افکار عمومی است. اینکه تهیه‌کننده برنامه گزارش ورزشی و مجریانش چشم‌شان را روی اتفاقاتی که در کشور خودشان رخ می‌دهد می‌بندند و سرخوشانه روی اتفاقی که اصلا به ما ربطی ندارد مو‌ج‌سواری می‌کنند ریاکاری است. کاش رضا جاودانی که مجری مادام‌العمر برنامه گزارش ورزشی است و همزمان عضویت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را هم ادامه می‌دهد در خلال متلک انداختن به فرانسوی‌ها در مورد اتفاقات ورزشگاه یادگار امام تبریز هم می‌گفت که 10 روز از آن گذشته و معطل صدور رای است. 

رفتار صداوسیما در نحوه پوشش اخبار اتفاقات بیرون ورزشگاه پارک دو پرنس با واکنش گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد. یکی از کاربران نوشت هیچ کس در دنیا از تاخیر در شروع بازی فینال و حمله به هواداران خوشحال نشد جز صداوسیمای ایران. کاربر دیگری اضافه کرد احتمالا مقامات ورزش ایران هم این اتفاق را به فال نیک گرفته‌اند و از فردا وقتی به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش درباره نابسامانی‌ها و بی‌برنامگی‌ها اعتراض ‌شود، آنها فینال لیگ قهرمانان اروپا را مثال ‌خواهند زد.


کد مطلب: 339118

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/339118/لذت-صداوسیما-حمله-هواداران-لیورپول

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir