به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۳۹۲۱۸

نقش باکتری روده بر میزان تاثیر داروی فشارخون

نقش باکتری روده بر میزان تاثیر داروی فشارخون
گروه علمی:نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که باکتری های روده می توانند اثربخشی برخی از داروهای فشار خون را کاهش دهند.فشار خون بالا عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی و سکته مغزی است.در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا، تخمین زده می‌شود که ۲۰ درصد دارای شرایطی هستند که به عنوان فشار خون مقاوم شناخته می‌شود، به این معنی که فشار خون آنها علیرغم درمان تهاجمی، بالا باقی می‌ماند.
 
تحقیقات جدید نشان داده است که باکتری‌های روده می‌توانند اثربخشی برخی داروهای فشار خون را کاهش دهند و به طور بالقوه راهی برای ایجاد راه‌های جدیدی برای غلبه بر فشار خون مقاوم به درمان فراهم کنند.«دکتر تائو یانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه تولدو آمریکا، می‌گوید: «فشار خون بالا اغلب یک قاتل خاموش نامیده می‌شود، زیرا معمولاً علائمی ایجاد نمی‌کند. با این حال، جمعیت زیادی از افراد وجود دارند که می‌دانند فشار خون بالا دارند اما هنوز نمی‌توانند آن را کنترل کنند، باوجودیکه داروهای فشار خون مصرف می‌کنند.»

یانگ گفت: «تنها کاری که پزشکان واقعاً می‌توانند در این بیماران انجام دهند، اضافه کردن یا تعویض داروها و افزایش دوز با این امید است که بتوانند چیزی مؤثر پیدا کنند. تا به حال، ما هیچ نشانه روشنی نداشتیم که مکانیسم فشار خون مقاوم چیست. تحقیقات ما می‌تواند اولین گام به سمت شناسایی راه‌های جدید برای غلبه بر فشار خون مقاوم به درمان باشد.»در سال‌های اخیر، محققان با جدیت بیشتری ارتباط بین فشار خون افراد و مجموعه منحصربه‌فردی از باکتری‌هایی که در روده آنها زندگی می‌کنند، بررسی کرده‌اند.

تحقیقات یانگ اولین تحقیقی است که تأثیر باکتری‌های روده را بر خود داروهای فشار خون بررسی می‌کند.
در این مطالعه، دانشمندان اثربخشی داروی کاهنده فشار خون "کویناپریل" را در موش‌های صحرایی دارای باکتری‌های معمولی روده با آنهایی که میکروبیوم های روده‌شان با دوزهای بالای آنتی‌بیوتیک‌ها تحلیل رفته بود، مقایسه کردند.محققان تفاوت آشکاری بین این دو گروه پیدا کردند، زیرا حیواناتی که ابتدا آنتی‌بیوتیک دریافت کردند، واکنش بسیار بهتری به کویناپریل نشان دادند.

تجزیه و تحلیل ترکیب باکتری‌های روده در حیوانات، باکتری Coprococcus را به عنوان مقصر اصلی شناسایی کرد. آزمایش‌های لابراتواری ثابت کرد که کوپروکوکوس، یک گونه باکتری غالب در این جنس، می‌تواند داروهای کوئیناپریل و رامی‌پریل را تجزیه کند و در نتیجه اثرات کاهش فشار خون را تضعیف می‌کند.یانگ گفت: «این فقط یک گزارش است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. با این حال، یافته‌ها نشان می‌دهد که باکتری‌های روده می‌توانند نقش بسیار واقعی و بسیار مهمی در تنظیم اثربخشی داروهای فشار خون داشته باشند.»
برچسب ها: فشار خون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها