به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۳۳۹۳۹۴

طرح جدید ویزای بریتانیا برای فارغ‌التحصیلان

طرح جدید ویزای بریتانیا برای فارغ‌التحصیلان
گروه بین الملل: براساس طرح جدید ویزا در بریتانیا، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر جهان می‌توانند برای ورود به این کشور درخواست بدهند.
دولت بریتانیا می‌گوید طرح موسوم به "افراد با استعداد" ، "باهوش‌ترین و بهترین" افراد را در سال‌های اولیه شغلی‌شان جذب می‌کند.این طرح در دسترس فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر غیر بریتانیایی قرار خواهد گرفت که در پنج سال گذشته فارغ‌التحصیل شده‌اند.براساس این طرح، فارغ‌التحصیلان بدون توجه به محل تولدشان واجد شرایط خواهند بود و برای درخواست دادن نیازی به پیشنهاد شغلی به عنوان پیش‌شرط نخواهند داشت.
متقاضیان موفقی که دارای مدرک لیسانس یا فوق‌لیسانس هستند، ویزای کاری دوساله دریافت خواهند کرد. برای دارندگان مدرک دکترا ویزای سه‌ساله صادر خواهد شد.این افراد سپس می‌توانند در صورت کسب شرایط خاص، ویزای خود را به سایر ویزاهای استخدامی بلندمدت تغییر دهند.
برای واجد شرایط بودن، فرد باید از دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده باشد که دست‌کم در دو فهرست از سه لیست ۵۰ دانشگاه برتر موسسات رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی باشد: سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز، رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی کیواِس، و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان (موسوم به رتبه‌بندی شانگهای).
فهرست دانشگاه‌های واجد شرایط از سال ۲۰۲۱ به صورت آنلاین توسط دولت بریتانیا منتشر شده است و شامل ۲۰ دانشگاه ایالات متحده آمریکا، از جمله دانشگاه‌های هاروارد و ییل و ام‌آی‌تی، است.همچنین ۱۷ موسسه آموزشی واجد شرایط دیگر، از جمله دانشگاه هنگ‌کنگ و دانشگاه ملبورن و دانشگاه علوم و ادبیات پاریس (پی‌اِس‌اِل) در این فهرست آمده‌اند.بعضی از دانشگاهیان ابراز ناامیدی کرده‌اند از اینکه هیچ دانشگاه آسیای جنوبی، آمریکای لاتین یا آفریقا در این فهرست قرار نگرفته‌اند.هزینه درخواست ویزا ۷۱۵ پوند است، به اضافه هزینه‌های بهداشتی و درمانی مهاجرت، که به مهاجران اجازه استفاده از سیستم بهداشتی و درمانی بریتانیا را می‌دهد.
فارغ‌التحصیلان می‌توانند خانواده‌های خود را هم همراه بیاورند، ولی باید حداقل ۱۲۷۰ پوند بودجه نگهداری ماهیانه را هم داشته باشند.
متقاضیان همچنین باید بررسی پیشینه امنیتی و جنایی را طی کنند و تسلط آنها به زبان انگلیسی حداقل تا سطح بی۱ (‌B1) باشد که به عنوان "تسلط به برقراری ارتباط راحت با افراد بومی" تعریف می‌شود.این طرح در ادامه تغییرات پیشین در وضعیت دانشجویان خارجی است که به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا پس از فارغ‌التحصیلی حداکثر دو سال در بریتانیا بمانند و کار کنند، بدون آن که نیاز به ترک کشور داشته باشند.
ریشی سوناک، وزیر خزانه‌داری بریتانیا، گفت "این طرح به این معنی است که بریتانیا یک مرکز بین‌المللی پیشرو برای نوآوری و خلاقیت و کارآفرینی خواهد شد".
او گفت "ما می‌خواهیم کسب‌وکارهای آینده، امروز و همین‌جا پایه‌گذاری شوند، به همین دلیل از دانشجویان می‌خواهم که از این فرصت فوق‌العاده برای رشد شغلی خود در اینجا استفاده کنند".
پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، هم گفته است "من مفتخرم که این مسیر جدید و هیجان‌انگیز را به عنوان بخشی از سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیازدهی راه‌اندازی می‌کنم که توانایی و استعداد را در اولویت قرار می‌دهد، نه جایی که فرد از آن می‌آید".

 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها