به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۳۳۹۳۹۶

ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا

ممنوعیت واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا به‌رغم مخالفت مجارستان بر سر تحریم نفتی روسیه به توافق رسید. طبق این توافق واردات بیش از دو سوم نفت روسیه به اتحادیه اروپا فعلا قطع می‌شود. رئیس شورای اروپا تحریم نفتی را "فشار حداکثری بر روسیه" دانست.
سران کشورهای اتحادیه اروپا در پایان یک نشست دو روزه در بروکسل بر سر تحریم نفتی روسیه به توافق رسیدند.شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست بروکسل در توییتی نوشت: «بر سر ممنوعیت صادرات نفت روسیه به اتحادیه اروپا توافق شد.»به گفته  میشل این ممنوعیت شامل بیش از دو سوم واردات نفت روسیه به اتحادیه اروپا می‌شود و دسترسی روسیه به یک منبع بزرگ مالی برای ماشین جنگی را مسدود می‌کند.رئیس شورای اتحادیه اروپا توافق بر سر تحریم نفتی را "فشار حداکثری بر روسیه به منظور پایان دادن به جنگ" دانست.
در نشست‌های قبلی سران اتحادیه اروپا در بروکسل مجارستان به دلیل وابستگی شدید خود به نفت روسیه مانع وضع تحریم‌های نفتی شده بود.به گفته دیپلمات‌ها مجارستان اکنون از تحریم نفتی علیه روسیه معاف شده است. با اصرار این کشور تحویل نفت روسیه از طریق دریا مسدود می‌شود اما انتقال آن از طریق خط لوله "دروژبا" فعلا امکان‌پذیر خواهد بود. پالایشگاه‌ها در شرق آلمان، لهستان، اسلواکی و جمهوری چک نیز به خط لوله دروژبا متصل هستند. با این حال، آلمان و لهستان قبلاً به صراحت اعلام کرده‌اند که قصد ندارند از معافیت نفتی خط لوله بهره‌مند شوند و در نتیجه روسیه تنها می‌تواند به مقدار یک دهم حجم نفت قبلی خود را در سال آینده به اتحادیه اروپا بفروشد.هدف از اعمال این تحریم‌ها مجازات روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعلام شده که اکنون بیش از سه ماه است ادامه دارد.
بر اساس برآوردهای اندیشکده  اقتصادی "بروگل" مستقر در بروکسل کشورهای اتحادیه اروپا پیش از این روزانه حدود ۴۵۰ میلیون یورو برای نفت روسیه می‌پرداختند.تحریم نفتی بخشی از بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه است که شامل کنارگذاشتن "سبربانک"، بزرگ‌ترین بانک روسیه از سامانه جهانی سوئیفت و همچنین  ممنوعیت کانال خبری تلویزیون دولتی روسیه "راشیا ۲۴" نیز می‌شود.



 
برچسب ها: روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها