به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۳۹۴۲۲

کدام‌خودروهای‌چینی امکان‌ورود به ایران‌را دارند؟

کدام‌خودروهای‌چینی امکان‌ورود به ایران‌را دارند؟
گروه اقتصادی:در اواسط اردیبهشت ماه و پس از رفت و برگشت‌های بسیار مجلس شورای اسلامی به واردات خودرو چراغ سبز نشان داد.سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: یکی دیگر از بندهای ۸ فرمان رئیس‌جمهور برای تحول در صنعت خودرو محقق شد و این اقدام برای افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار، متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید به میزان مورد نیاز بازار صورت گرفت.

واردات خودرو در حالی از سرگرفته می‌شود که در سال‌های ممنوعیت واردات خودرو و در اثر پیشی گرفتن تقاضا از عرضه و تنگنای قطعه سازان برای تامین قطعه، بازار خودرو افزایش قیمت‌های بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است.این روزها اخبار متعددی از خودروهای وارداتی در طرح جدید شنیده می‌شود؛ اخرین اخبار حاکی از آن است که یک سری خودرو بین 15 تا 25 هزار دلار به کشور وارد خواهد شد اما از آنجا که کشور ما کماکان در دوره تحریم به سر می‌برد و امکان برقراری روابط تجاری با شرکت‌های خودروسازی اصلی را ندارد پیش‌بینی ها حاکی از آن است که با توجه به بازه قیمتی در نظر گرفته شده و حجم موتور، 1500 تا 2000 سی‌سی خودروهای چینی به کشور وارد شوند که از نظر کیفیت در رده‌های پایین‌تری قرار می‌گیرند.

بررسی های میدانی حاکی از آن است که در بین خودروهای چینی، امکان واردات خودروهای شرکت خودروسازی بایک به طور گسترده وجود ندارد و تنها تعداد محدودی از خودروهای این گروه در این بازه قیمتی امکان واردات دارند؛ گروه بایک شرکت هلدینگ خودروسازی دولتی چینی است که در زمینه مونتاژ محصولات شرکت‌های هیوندای موتور و مرسدس بنز فعالیت می‌کند.خودرو BAW BJ30 این گروه در حال حاضر در بازه قیمتی 16 هزار و 640 دلار تا 19 هزار و 780 دلار در بازارهای جهانی خرید و فروش می‌شود و حجم موتور این خودرو نیز 1500 سی‌سی است که امکان واردات آن وجود دارد.


خودروBAIC E150 نیز دیگر خودرو این گروه است که امکان واردات آن با توجه به آنچه گفته شد وجود دارد؛ این خودرو در بازه قیمتی 8 هزار و 450 دلار و 13 هزار و 630 دلار خرید و فروش می‌شود و حجم موتور آن نیز 1500 سی‌سی است.

در بین خودروهای برلیانس نیز امکان واردات تعداد محدودی خودرو وجود دارد؛ خودرو Zhonghua V3 یکی از خودروهایی است که با توجه به حجم موتور 1600 سی‌سی آن و قیمتی 7 هزار و 960 دلار تا 13 هزار و 770 دلاری آن امکان واردات به کشور دارد.

خودرو H3 دیگر خودرو این گروه است که با توجه به حجم موتور 1500 سی‌سی و قیمت 13 هزار و 960 دلاری آن امکان واردات به کشور را دارد.

برخی از خودروهای گروه BYD نیز امکان واردات را بر اساس طرح جدید دارند؛ خودرو BYD Song Pro در حال حاضر در بازارهای جهانی در بازه قیمتی 14 هزار و 100 دلار و 18 هزار و 810 دلار خرید و فروش می‌شوند.

خودرو BYD Qin این گروه نیز در بازه قیمتی 12 هزار و 530 دلار تا 18 هزار و 200 دلار خرید و فروش می‌شود و با توجه به حجم موتور 1500 سی‌سی آن امکان واردات آن وجود دارد.

چانگان و دانگ فنگ از ایران رفتند؟
در حالی که خودروهای گروه های خودروسازی چانگان و دانگ فنگ این روزها در ایران در بازه‌های قیمتی بالایی خرید و فروش می‌شود و متقاضیان زیادی برای این خودروها وجود دارد اما به گفته امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، دانگ فنگ که خودرو چینی است در تحریم های اخیر ایران را ترک کرده است و تعهداتش را به ایران خودرو بیخیال شده است و ضرر سنگینی به ایران خودرو تحمیل کرده است و چانگان نیز مانند دانگ فنگ چنین ضرر سنگینی را به سایپا زده است.
مرجع : قرن نو
برچسب ها: واردات خودرو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها