به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۳۳۹۴۷۱

یونان:ایران دلیلی برای تلافی كردن ندارد

یونان:ایران دلیلی برای تلافی كردن ندارد
گروه سیاسی: سخنگوی دولت یونان  گفت: آتن اقدامات لازم در خصوص توقیف دو نفتکش توسط ایران را انجام می‌دهد.
یونان اعلام کرد که تمام اقدامات لازم را در خصوص توقیف دو نفتکش یونانی توسط ایران انجام خواهد داد.یانیس اویکونومو گفت: یونان شرکای بین‌المللی و متحدان خود را در مورد این حادثه مطلع کرده است تا بتوانند به وضعیت ایجاد شده توسط شیوه‌های غیرقابل قبول ایران پاسخ دهند.
اویکونومو افزود: ایران هیچ دلیل قانونی برای تلافی کردن نداشته، زیرا یونان در زمان توقیف نفتکش بر اساس معاهده‌های بین‌المللی و تصمیمات دیوان دادگستری اتحادیه اروپا عمل کرد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا آتن قصد دارد نفت توقیف شده یک نفتکش روس را به تهران بازگرداند، پاسخی نداد.
وزیر خارجه یونان همچنین در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا در زمینه توقیف دو فروند نفتکش یونان از سوی ایران به گفتگو پرداخت. «نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان  با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفتگو کرد. وزیر امور خارجه یونان در این تماس تلفنی توقیف دو کشتی یونانی از سوی ایران را با همتای آمریکایی خود مطرح کرد.وزیر امور خارجه یونان همچنین  در تماس تلفنی با «وانیس کاسولیدس» همتای قبرسی خود، این موضوع را بررسی کرد.دو طرف توافق کردند که در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله توقیف دو کشتی با پرچم یونان توسط ایران در خلیج فارس، هماهنگ شوند.
وزارت کشتیرانی یونان به تمام نفت‌کش‌ها و کشتی‌هایی که با پرچم این کشور در آب‌های بین‌المللی حضور دارند، هشدار داد تا از نزدیک شدن به آب‌های تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند.پیش از این روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای در خصوص توقیف نفتکش‌های یونانی اعلام کرد: «نیروی دریایی سپاه روز جمعه دو فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های خلیج فارس توقیف کرد. این دو کشتی، یکی در نزدیکی عسلویه و دیگری در نزدیکی بندرلنگه در نزدیکی جزیره هندورابی توقیف شده‌اند. هر دو کشتی با پرچم یونان حرکت می‌کرده‌اند و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن‌ها را توقیف کرد.»

 
برچسب ها: یونان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها