کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخلستا​ن​های بوشهر در خطر هستند

مهر , 9 اسفند 1392 ساعت 19:45

گروه جامعه: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: رودخانه دالکی بر اثر ورود 25 هزار لیتر اسید به آب اسیدی شد.


سید مهدی موسوی گفت: بر اثر تصادف یک تانکر 25 هزار لیتری، اسید موجود در این تانکر وارد رودخانه دالکی شد که تا 72 ساعت استفاده از آب این رودخانه خطرناک است. بر اثر این حادثه که صبح امروز به وقوع پیوست، آب رودخانه دالکی با اسید سولفوریک قاطی شد که بسیار خطرناک است و آب را در دالکی و کلل و سعدآباد اسیدی کرده است که آب این مناطق را قطع کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: به منظور مقابله با این وضعیت، آب منطقه‌ای تلاش‌های خود را در مناطق مذکور برای خنثی‌کردن اثرات اسید آغاز کرده است.تلاش ما این است که آب به نخیلات وارد نشود و اثرات اسیدی آب این رودخانه باعث بروز مشکل برای کشاورزان نشود.
موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب در حوزه های آب‌پخش و کلل و چم تنگ و سعدآباد و وحدتیه را قطع کرده‌ایم، گفت: در حوزه آب‌پخش و رودخانه شاپور مشکلی وجود ندارد. مردم تا 72 ساعت اینده باید مراقب وضعیت آب باشند و این موضوع نیز به همه مردم باید اطلاع رسانی شود.


کد مطلب: 33949

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/33949/نخلستا-ن-های-بوشهر-خطر-هستند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir