به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۳۳۹۵۱۵
ادعای گاتزتا دلو اسپورت

انتقال مالکیت باشگاه میلان به کمپانی رِدبِرد

گروه ورزشی: از فردا باشگاه میلان، مالکان آمریکایی جدیدی خواهد داشت و تمام توافق لازم صورت گرفته است.
انتقال مالکیت باشگاه میلان به کمپانی رِدبِرد
گروه الیوت از سال 2018 مالکیت باشگاه میلان را به دست گرفتند. تحت مالکیت این شرکت، وضعیت مالی باشگاه تثبیت شد. این باشگاه توانست برای اولین بار بعد از فصل 2018-2017 دوباره به جدول رتبه‌بندی مالی باشگاه‌های اروپایی بازگردد و در فصل 2021-2020 در رتبه نوزدهم قرار بگیرد. در شرایط فعلی تکرار موفقیت‌های ملی و اروپایی باشگاه در دوران برلوسکونی، دور از ذهن نیست هرچند که این امر کار سختی به نظر می‌رسد. آخرین قهرمانی باشگاه در لیگ قهرمانان اروپا به سال 2007 برمی‌گردد ولی در نهایت امسال به 11 سال دوری از اسکودتو پایان دادند و بالاتر از اینتر قهرمان سری آ شدند.

 
در هفته های اخیر اخبار زیادی در مورد انتقال مالکیت میلان شنیده شده است. پیش‌تر شرکت بحرینی اینوستکورپ در آستانه خرید باشگاه میلان قرار داشت اما شرکت آمریکایی ردبرد کپیتال با پیشنهادی بهتر، صندوق الیوت را راضی کرد تا میلان را به آن‌ها بفروشد.
 شرکت «ردبرد کپیتال» به یکی از فعال‌ترین سرمایه‌گذاران جهان در زمینه ورزش و تکنولوژی فناوری تبدیل شده است . این شرکت در هند مالک پلتفرم «دریم اسپورت» است که رقابتهای اینترنتی کریکت را برای میلیون‌ها هندی برگزار می‌کند. در زمینه فوتبال، مالکیت 85 درصد سهام باشگاه تولوز فرانسه را از سال 2020 برعهده دارند. در حال حاضر تولوز در لیگ 2 فرانسه بازی می‌کند، قبل از پایان بازی‌ها اما جواز حضور در لیگ 1 را برای فصل 2023-2022 به دست آورده است. 

 
این شرکت سال گذشته 10 درصد از سهام «گروه فن‌وی اسپرت»، مالک باشگاه لیورپول، را به مبلغ 750 میلیون یورو خریداری کرد و حالا طبق ادعای گاتزتا دلو اسپورت، مالک جدید میلان شده و فردا رسما این خبر اعلام می شود.
جری کاردیناله، موسس ردبرد امروز در شهر میلان حاضر می‌شود تا کارهای مربوط به امضای قرارداد را انجام دهد. انتظار می‌رود سیاست‌های ردبرد هم‌چون مدیریت الیوت باشد و پایداری مالی، اولین گام این شرکت آمریکایی خواهد بود. 
ردبرد با پرداخت 1.3 میلیارد یورو به صندوق الیوت، باشگاه میلان را خریداری می‌کند. صندوق الیوت با وجود فروش باشگاه میلان به ردبرد، هم‌چنان سهام‌دار جز روسونری می‌ماند.
برچسب ها: آث میلان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها