به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۳۳۹۵۲۸

باور رایج، اما اشتباهی که در ارتباط با ماه وجود دارد

باور رایج، اما اشتباهی که در ارتباط با ماه وجود دارد
گروه علمی:باور رایجی که میان عموم وجود دارد این است که سمتی از ماه تاریک بوده و در این گزارش به بررسی حقیقت آن می‌پردازیم.از ابتدای بشریت کره ماه به عنوان نزدیکترین همسایه آسمانی به زمین، برای انسان جذاب بوده است؛ بنابراین منطقی است زمانی که به دور سیاره ما می‌چرخد به آن توجه زیادی داشته باشید.

 به نظر می‌رسد که صرف نظر از تعداد اکتشافات علمی که بشر در مورد ماه انجام داده است، ما به همان اندازه افسانه‌هایی را در مورد این کره ساخته ایم. آن‌ها چنان در آگاهی جمعی ما ریشه دوانده اند که گاهی اوقات جدا کردن واقعیت از داستانهای خیالی دشوار است. شاید بزرگترین افسانه مربوط به قسمت تاریک ماه باشد. بهتر است کسانی که این باور را دارند این واقعیت علمی ثابت شده را درک کنند که واقعاً هیچ سمت تاریکی برای ماه وجود ندارد.

باور به سمت تاریک ماه
چیزی که ما معمولاً از آن به عنوان سمت تاریک ماه یاد می‌کنیم، همان سمتی است که در واقع هرگز از دید ساکنان زمین قابل مشاهده نیست. به گفته ناسا، ما فقط یک سمت ماه را می‌بینیم، زیرا ماه به همان سرعتی که به دور زمین می‌چرخد ​ حول محور خودنیز می‌چرخد. به دلیل این جلوه ویژه که به عنوان چرخش همزمان شناخته می‌شود، ماه به نظر می‌رسد که ثابت و بی حرکت در آسمان است.

استفاده از اصطلاح "سمت تاریک" از نظر فنی نیز نادرست است، زیرا آن سمت ماه دقیقاً به اندازه آن سمتی که همیشه از زمین می‌بینیم نور خورشید دریافت می‌کند. اصطلاح بهتر برای "سمت تاریک" ماه "نیمه دور" است. یک دانشمند سابق ناسا به نام دکتر جیمز اودوناگو انیمیشنی در توییتی در سال ۲۰۱۹ گفت که ما هنوز هم می‌توانیم از "سمت تاریک ماه" برای توصیف طرف دیگر ماه استفاده کنیم، اما اصطلاحی که در نجوم استفاده می شود، عبارت "سمت دور" است.
برچسب ها: کره ماه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها