به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۳۳۹۵۳۹

چرا سکه‌بازان در موقعیت فروش قرار نمی‌گیرند؟

چرا سکه‌بازان در موقعیت فروش قرار نمی‌گیرند؟
گروه اقتصادی:سکه بازان در بازار امروز سه شنبه ۱۰ خرداد توانستند کانال ۱۵ میلیون تومان را بعد از یک و سال و نیم تصرف کنند اما قیمت دلار صرافی و قیمت دلار متشکل روند صعودی ارامی را دنبال کردند.قیمت جهانی طلا در بازار امروز سه شنبه ۱۰ خرداد ماه نسبت به روز گذشته نوسان محدودی را ثبت کرد و با ۱۸۵۵ دلار معامله شد.
 
پرواز سکه به کانال ۱۵ میلیون تومانی
در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار و قیمت سکه با سیگنال اسکناس آمریکایی به پرواز در آمد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود که در مقایسه با دیروز ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان بالاتر بود.سکه بازان در بازار امروز توانستند کانال ۱۵ میلیون تومان را تصرف کنند. قیمت سکه در ابتدای معاملات نقدی امروز ۱۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بود که در مقایسه با روز گذشته ۱۵ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.روند صعودی سکه در ادامه معاملا ت نقدی امروز ادامه پیدا کرد و فلز زرد رنگ داخلی قبل از ظهر امروز وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد. آخرین باری که سکه در کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد به تاریخ یکم آبان ماه ۱۳۹۹ بر می گردد.

سکه بازان در موقعیت فروش قرار نمی گیرند
قیمت سکه امروز تا ۱۵ میلیون و ۸۵ هزار تومان پیشروی کرد و در نیمه ظهر بر روی ۱۵ میلیون و ۲۰ هزار تومان قرار گرفت. ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن فاصله چشمگیری پیدا کرده است و حباب سکه در محدوده ۱۰ درصد بدست آمد. با این حال سکه بازان به آینده نرخ دلار خوشبین هستند و کمتر در موقعیت فروش قرار می گیرند.

شوک آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازار سکه
عده ای از معامله گران معتقد بودند که رشد سکه رفاه در بورس کالا زمینه ساز رشد قیمت سکه امامی شده است اما عده ای دیگر از گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره افزایش چند برابری میزان اورانیوم غنی شده ایران به عنوان یک شوک اشاره کردند و می گفتند این گزارش می تواند روند مذاکرات برجام را با یک چالش جدید روبرو سازد.

صعود ملایم دلار بازار متشکل و صرافی ملی
قیمت فروش دلار صرافی ملی هم امروز روند صعودی آرامی را دنبال کرد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۵ هزار ۹۴۵ تومان بود که درمقایسه با دیروز ۶ تومان بالاتر بود. دلار صرافی قبل از ظهر امروز ۲۵ هزار و ۹۶۵ تومان بود و در نیمه روز با قیمت ۲۵ هزار و ۹۵۹ تومان معامله شد.نرخ اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی هم امروز مانند دلار صرافی نوسان محدودی را تجربه کرد. دلار متشکل امروز با ۲۵ هزار و ۸۱۸ تومان روانه بازار شد و قبل از ظهر امروز به ۲۵ هزار و ۸۳۶ تومان رسید. قیمت دلار متشکل در نیمه معاملات نقدی امروز با ۲۵ هزار و ۸۳۱ تومان معامله شد که نسبت به روز قبل ۲۱ تومان رشد کرده بود.
مرجع : اقتصاد نیوز
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها