به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۳۹۵۸۹
مهدی شیری به تیم ملی رسید، رضاییان نه!

بزرگترین اشتباه گل‌محمدی در فصلی که گذشت

گروه ورزشی: یحیی اشتباه کرد چرا که بعد از باخت سوپرجام مقابل فولاد با اخراج او تقصیر را از روی دوش خود برداشت و به گردن بازیکنی انداخت که با فشارهای مجازی به لبه دره رسیده بود.
بزرگترین اشتباه گل‌محمدی در فصلی که گذشت
رامین رضاییان به خاطر بازگشت به تیم ملی و دیده شدن دوباره در ویترین فوتبال ایران و تیم مهم پرسپولیس بعد از پنج فصل به لیگ برتر برگشت تا از اهرم فشار هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها برای هدف خود استفاده کند. رامین که طعم شیرین حضور در جام جهانی را چشیده دنبال این بود تا دوباره شانس‌هایش برای رسیدن به این تورنمنت فوق‌العاده را زنده کند. او که در یک سال و نیم اخیر و در دوره مربیگری اسکوچیچ هیچ گاه روی تیم ملی را ندیده بود به پرسپولیس برگشت اما همه چیز مطابق میل او پیش نرفت.
رامین 5 پاس گل داد.به این معنا که او  در همین مدت کوتاه بیشتر از تمام دوران حضور مهدی شیری در پرسپولیس پاس گل داده اما این زرق و برق پاس گل‌هاست که چشم هوادار پرسپولیس را گرفته وگرنه اگر از کادر فنی پرسپولیس هم سؤال کنید هیچ کدام‌شان نمی‌توانند با قاطعیت بگویند رضاییان خرید موفقی بوده است. واقعیت اینکه مدافع کناری در سیستم چهاردفاعه به همان اندازه که در فاز حمله باید موفق باشد در فاز دفاع باید محکم و بدون اشتباه عمل کند اما رامین رضاییان نتوانست مشکلات خط دفاعی پرسپولیس را کم کند. 

لحظه اخراج در بازی سوپرجام؛ زمانی که شیری قربانی آتش فضای جاهل مجازی شد
در گذشته همه از مهدی شیری ایراد می‌گرفتند که پاس گل نمی‌دهد یا خلاق نیست اما این مدافع به معنای واقعی کلمه مدافع بود و کارش را درست انجام می‌داد. مهدی شیری مدافع راست استانداردی بود که دقیقاً مطابق شرح وظایفش عمل می‌کرد و در کارهای ترکیبی مؤثر بود و در بازگشت‌ها کارش را درست انجام می‌داد. مهدی شیری یکی از سه بازیکن دونده تیم بود و هیچ وقت فضای پشت سرش را خالی نگذاشت تا محلی برای تاخت و تاز بازیکنان حریف یا نقطه‌ای برای ضربه زدن به تیمش باشد.
واقعیت اینکه مدافع راست ایده‌آل صرفا بازیکنی نیست که مدام نزدیک باکس حریف باشد و پشت سر هم روی دروازه حریف توپ بریزد بلکه باید در دفاع و حمله بالانس ایجاد کرده و ابتدا مدافع خوبی باشد و بعد از حمله به کمک تیمش بیاید و در کارهای ترکیبی شراکت کند.
مهدی شیری مدافع راست ایده‌آلی نبود چرا که در فاز حمله کارآیی بالایی نداشت اما بیشتر به یک مدافع راست استاندارد شبیه بود چرا که اصول جمع شدن و دفاع را بهتر می‌دانست و بهتر اجرا می‌کرد. با این حال متأسفانه هم یحیی هم هواداران پرسپولیس در حق او اشتباه و کم لطفی کردند. یحیی اشتباه کرد چرا که بعد از باخت سوپرجام مقابل فولاد با اخراج او تقصیر را از روی دوش خود برداشت و به گردن بازیکنی انداخت که با فشارهای مجازی به لبه دره رسیده بود و تنها نیاز به یک هل کوچک داشت. هواداران هم کم لطفی کردند چرا که برخلاف آنچه آنها در زمین می‌دیدند شیری یکی از سه بازیکن دونده تیم‌شان بود و با سختکوشی و انجام دقیق شرح وظایف خود غالباً نمایشی استاندارد در زمین داشت.


ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم مهدی شیری بعد از جدایی و با کاهش فشاری که روی او بود در فولاد تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تیمش شد و حتی دیروز به تیم ملی رسید اما رامین رضاییان که به جهت رسیدن دوباره به پیراهن تیم ملی به پرسپولیس برگشته بود با وجود 5 پاس گلی که داد به خواسته‌اش نرسید. 
نکته این‌که آزاد کردن شیری، پشتوانه انتقال سعادت حردانی به استقلال هم شد که یکی از مهمترین جابجایی‌های نیم فصل و از عوامل قهرمانی استقلال لقب گرفت. 
مرجع : ایران ورزشی
برچسب ها: مهدی شیری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها