به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۳۳۹۶۶
معاون سازمان محیط زیست هشدار داد

کارخانه‌های آلاینده به فکر مکان​یابی باشند

گروه جامعه: معاون محیط زیست با بیان اینکه استراتژی سازمان محیط زیست در سال آینده اولویت‌‌بندی منابع آلاینده برای برخورد است، گفت: اگر کارخانه‌های آلاینده تهران همگام با ضوابط استقرار زیست محیطی نباشند باید برای مکانیابی جدید فکری کنند.
کارخانه‌های آلاینده به فکر مکان​یابی باشند
سعید متصدی درباره خروج کارخانه‌ها و صنایع آلاینده از تهران اظهار داشت: کارخانه‌های آلاینده باید استانداردهایی را رعایت کنند و چنانچه با ضوابط استقرار زیست محیطی هماهنگی نداشته باشند باید برای مکانیابی جدید فکر کنند. معاون سازمان محیط زیست افزود: آلودگی هوا در کشور و شهرها از منابع مختلف اعم از صنعتی، خانگی، تجاری، منابع متحرک و حتی منابع طبیعی ناشی می‌شود که هر کدام در تشدید آلایندگی‌ها سهمی دارند.

وی با بیان اینکه از گذشته برای هر بخش سهمی در آلودگی هوا مطرح شده بود، افزود: این آمار قابل استناد نیستند و متأسفانه طی چند سال گذشته به این موضوع توجه نشده است. متصدی اضافه کرد: مقرر شده در برنامه‌ای طی سال‌ آینده سهم منابع آلاینده در آلودگی هوای شهرها تعیین شود. بر همین اساس استراتژی‌های سازمان محیط زیست به این سمت می‌رود که اولویت‌بندی برای برخورد با منابع آلاینده صورت گیرد.

معاون سازمان محیط زیست با تأکید براینکه با تمام منابع آلاینده اعم از صنعت، خودرو و منابع خانگی برخورد می‌شود، گفت: از نظر ما یک صدم درصد هم در ایجاد آلودگی مهم است و با تمام منبع آلاینده برخورد صورت می‌گیرد. متصدی افزود: با توجه به اینکه گفته می‌شود 70 درصد آلایندگی‌ها در تهران ناشی از منابع متحرک است، این امر به این معنی نیست که سازمان محیط زیست با سایر منابع آلاینده دیگر کاری ندارد.
مرجع : فارس