به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۳۹۶۷۷

بازیگر یاغی: مقابل سالن‌های تئاتر اشک ریخته‌ام

بازیگر یاغی: مقابل سالن‌های تئاتر اشک ریخته‌ام
گروه فرهنگی: جواد خواجوی گفت: هدف من از تئاتر کار کردن نه کسب درآمد و نه دیده شدن است، بلکه می‌خواهم کار خوبی را روی صحنه ببرم که سطحم را ارتقا بدهد.به گزارش همشهری آنلاین، این بازیگر در باره فعالیت‌های خود اظهار کرد: در زمانی از زندگی‌ام به سر می‌برم که سعی می‌کنم هیچ کار اضافه‌ و بیهوده‌ای انجام ندهم که وقتم را تلف کند، چراکه هر لحظه نفس کشیدنم برایم مهم است. بازی در تئاتر آدیداس که سال گذشته با آن روی صحنه رفتم، با این که ۳ روز برایش تمرین کردم و ۶ اجرای اول آن نیز حکم تمرین داشت، پروژه مهمی برایم بود، چراکه گروه آن را دوستانم تشکیل می‌دادند. من و اعضای آن گروه در گذشته آرزو داشتیم که یک روز بتوانیم در تهران تئاتری را به روی صحنه ببریم و برایم بازی در کنار آن‌ها خوشحال‌کننده بود.
 
او اضافه کرد: در چند وقت اخیر غیر از بازی در سریال یاغی و تمرین نمایش مرگ تصادفی یک دراکولا کاری انجام نداده‌ام و تمام وقت خود را بر این گذاشتم که ادعاهای خود را به اثبات برسانم. مردم از جای دیگری من را شناختند اما همیشه ادعا دارم که من متعلق به آنجا نیستم، کارهای بیشتری در زندگی‌ام انجام داده‌ام و توانایی‌های بیشتری دارم. این موارد همیشه در مصاحبه گفته می‌شود، اما باید در کار هم دیده شود. بر این اساس می‌توانم بگویم که تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا از جمله کارهایی است که با آن ادعا می‌کنم و توانایی خود را در آن نشان می‌دهم.

مقابل تمام سالن‌های تئاتر مشهد اشک ریخته‌ام
این بازیگر عنوان کرد: این که در مشهد تئاتر مرگ تصادفی یک دراکولا را به صحنه می‌بریم، اهمیت آن را برایم بیشتر می‌کند، چراکه در مقابل تمام سالن‌های تئاتر آن اشک ریخته‌ام و خواسته‌ام در آن‌ها فعالیت کنم. در تمام خیابان‌های این شهر تئاتر خیابانی کار کرده‌ام و کارهای بسیاری از جمله دستیاری، تصویربرداری، تدوین، صدابرداری، عکاسی و... انجام داده‌ام.
 
خواجوی اضافه کرد: اجرا در مشهد برایم به مثابه این می‌ماند که برای تحصیل به خارج رفته باشم و پس از بازگشت بخواهم آموزه‌های خود در آنجا را در مملکت خود ارائه دهم، چراکه من در تهران زندگی، کار و تمرین می‌کنم، اما اکنون به مشهد آمده‌ام تا به مردم شهرم، همکارانم و دوستان قدیمی‌ام توانایی‌ام را نشان دهم.
او تصریح کرد: مشهد بسیار مردم بالیاقتی دارد. وقتی اکران مردمی فیلم‌ها در مشهد برگزار می‌شود، خبر حضور مشهدی‌ها در سینما تمام فضای مجازی را پر می‌کند و همه از آن به نیکی یاد می‌کنند. مردم مشهد هنر را خیلی خوب می‌فهمند، به خوبی از آن استقبال می‌کنند و چه چیزی بهتر از این که در شهر خودم از پتانسیل تماشاچی استفاده کنم و در آن تئاتر اجرا کنم؟ زندگی کردن، راه رفتن و معاشرت کردن در مشهد خیلی برایم جذاب است. اینجا هر کاری می‌کنم با عشق انجام‌ می‌دهم، چراکه در و دیوار این شهر شاهد هستند که چقدر آرزو کردم و خواستم که تئاتر کار کنم و حتی یک خبرنگار مقابلم بنشیند و با من مصاحبه کند.
 
می‌توانم با استوری گذاشتن درآمد کسب کنم، اما می‌خواهم با تئاتر خود را اثبات کنم
این بازیگر خاطرنشان کرد: از جای دیگری شناخته شده‌ام و درآمد کسب کرده‌ام، اما نمی‌توانم عشق خود به تئاتر را رها کنم. چه چیزی به غیر از عشق به تئاتر می‌تواند درحالی که می‌توانم با گذاشتن ۱۵ ثانیه استوری پول دربیاورم ۶ ماه خود را درگیر تمرین تئاتر کنم؟ به این واسطه می‌توانم خود را اثبات کنم.خواجوی ادامه داد: البته که من به صفحه اینستاگرام خود نیز افتخار می‌کنم. تک تک پست‌هایی که منتشر کرده‌ام برای من یک اثر هنری محسوب می‌شود و تاثیری که آن‌ها بر مردم گذاشته را شاید خیلی از فیلم و سریال‌ها نگذاشته‌اند. وقتی تکه کلام‌های خود را در دل شهر می‌بینم لذت می‌برم. وقتی تاثیر آن را بر مردم‌ می‌بینم‌ و متوجه می‌شوم‌ که حال مردم با پست‌ها و استوری‌هایم خوب می‌شود تا آخرش پشت آن می‌ایستم و به کاری که کرده‌ام افتخار می‌کنم.

او در رابطه با تفاوت فعالیت هنری در مشهد و تهران بیان کرد: فعالیت در مشهد و تهران دارای تفاوت است، چراکه به دلیل پایتخت بودن تهران تمام اتفاقات مهم در آنجا رخ می‌دهد که به نظر من قشنگ هم‌ نیست. شیوه مجوز گرفتن، کار کردن و مواجهه با آدم‌ها در تهران تفاوت دارد، اما آنچه که مشهد برای من داشته پخته شدن بسیار است، چراکه برای کاری که می‌خواهی در مشهد انجام بدهی باید خیلی تلاش کنی.برای همین است افرادی که به ویژه در زمینه‌های هنری پس از کار در مشهد به تهران می‌روند موفق‌تر هستند.

نمی‌خواهم به تکرار بیفتم
این بازیگر در رابطه با دغدغه‌های خود گفت: دغدغه بازیگری مهم‌ترین دغدغه‌ای بوده که در زندگی خود داشته‌ام. موسیقی، شعر و نوشتن همیشه همراه من بوده، اما به بازیگری خیلی جدی فکر کرده‌ام و برای یک بازیگر قطعا مهم است که نقش‌های متفاوت ایفا کند. ژانرها نیز برایم سطح‌بندی ندارد و علاقه دارم در بالاترین سطح ژانرهای مختلف فعالیت کنم، اما پس از سریال نوروز رنگی هرکدام از پیشنهادهایی که لهجه مشهدی و کار کمدی از من خواستند را نپذیرفتم. نه اینکه آن‌ها کارهای بدی بود یا لهجه مشهدی بد است، بلکه نمی‌خواستم مردم کاراکتر تکراری از من ببینند.

خواجوی گفت: هدف من از تئاتر کار کردن نیز نه کسب درآمد و نه دیده شدن است، بلکه می‌خواهم کار خوبی را روی صحنه ببرم که سطحم را ارتقا بدهد. خداراشکر در شرایطی قرار دارم که مجبور نیستم به دلیل کسب درآمد هر کاری انجام دهم. بر این اساس سعی می‌کنم بیشتر فکر کنم و کاری که به آن علاقه دارم را انجام دهم.
او با اشاره به رسالت خود به عنوان یک هنرمند عنوان کرد: فرد بی‌خیالی نیستم و غصه همه‌چیز را می‌خورم اما از صفحه اینستاگرام خود به عنوان تریبون برای حرف زدن استفاده نمی‌کنم. هنرمند باید با کار خود حرف بزند و من نیز سعی می‌کنم با کار خود سخن بگویم و پشت مردم بایستم.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: سریال یاغی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها