به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۳۹۷۱۵
مردم عسر قبل از فرج را تحمل کنند؛ یُسر اتفاق می‌افتد!

معاون اول رئیس‌جمهور: از جنوب شهر خرید می‌کنم

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهور از دستور رئیس جمهور برای ورود وزارت کشور به ساختمان‌های ناایمن، توقیف اموال مالک متروپل و جبران بخشی از آسیب‌های مادی از این منبع، گران نشدن بنزین، و تسری نیافتن توزیع آزمایشی نان یارانه‌ای به کل کشور خبر داد.  
معاون اول رئیس‌جمهور: از جنوب شهر خرید می‌کنم
محمد مخبر در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بااشاره به فاجعه متروپل آبادان، درباره لیست ساختمان‌های پرخطر اظهار کرد: امروز رئیس جمهور به وزیر کشور دستور دادند که ساختمان‌های ناامین و بحرانی را شناسایی کنند. مالکان را مشخص کنند و از آنها بخواهند که ایمن سازی لازم را انجام دهند. معاون اول رئیس جمهور درباره چگونگی جبران خسارات ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: در این ماجرا تخلفات گسترده‌ای توسط مالک و مراکزی صدور مجوز اتفاق افتاده است. نسبت به وسعت حادثه دولت همه امکانات را بسیج کرده است. امدادرسانی هنوز در حال انجام است. امیدوارم هر چه سریع‌تر همه چیز تمام شود تا بتوانیم برای جبران آسیب دیدگان اقدام کنیم.
مخبر همچنین از توقیف اموال مالک ساختمان متروپل آبادان خبر داد و گفت: بعضی مغازه‌ها در متروپل فروخته شده بود. این موضوعات در حال بررسی است. بخشی از آسیب‌ها از منبع اموال مالک متروپل جبران خواهد شد. جان انسان‌ها، اما قابل جبران نیست. مایه تأسف مردم و ماست. مردم جریحه دار شدند و حق هم داشتند. دولت اما هر کاری از دستش بر می‌آمد انجام داده است. کارهایی که دولت انجام داده، قابل قیاس با پلاسکو نبود. از تجربه پلاسکو در متروپل استفاده کردیم. وی درباره اصلاح نظام یارانه‌ها گفت: یارانه ماه اول واریز شد و مردم آن را برداشت کردند. ماه دوم هم در حساب مردم است و به موقع اجازه برداشت داده خواهد شد. اضافه هزینه‌ای که برای بعضی مردم اتفاق افتاده است، جبران می‌شود. برای بعضی دهک‌ها هزینه‌هایی تحمیل می‌شود. یارانه ها باید هدفمند می‌شد. عده ای از این هدفمندی حداکثر استفاده را می‌کردند اما بعضی از این خانواده‌ها یک شانه تخم مرغ هم نمی‌توانستند بخرند.
اگر ارز ترجیحی حذف هم نمی‌شد یک موج گرانی داشتیم!
معاون اول رئیس جمهور درباره تأثیر گرانی‌ها روی کالاهای دیگر تاکید کرد: گرانی‌ها آثاری روی همه کالاها دارد که داریم روی آن کار می‌کنیم. در عین حال مردم باید بدانند که حتی اگر ارز ترجیحی حذف هم نمی‌شد، به لحاظ تغییرات بین المللی و منطقه‌ای، یک موج گرانی داشتیم. وضعیت در حال مدیریت است. تنها یکی از پازل های نقشه راه ما حذف ارز ترجیحی بود. مردم در این ماجرا بسیار همکاری کردند و از آنها تشکر می‌کنم. خواهش بنده اما این است که عسر قبل از فرج را تحمل کنند؛ ان‌شاءالله یسر انفاق می‌افتد.  مخبر درباه سرنوشت کالابرگ اساسی گفت: به لحاظ قانونی موظف بودیم که اصلاح را از ابتدای فروردین انجام دهیم. از آنجا که هنوز کالابرگ آماده نشده است، یارانه می‌دهیم. دستگاه‌های مسئول در حال تلاش و کار هستند.
تا از اجرای آزمایشی توزیع یارانه آرد مطمئن نشویم به سراسر کشور تعمیم نخواهیم داد
معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره اجرای آزمایشی توزیع یارانه آرد در زنجان و قزوین گفت: تا مطمئن نشویم که این کار بدون مشکل در حال انجام است، به همه کشور آن را تسری نخواهیم داد. نان و دارو جزء خط قرمز دولت است؛ تا یک قران هم گران نشود. قیمت نان نباید برای مردم تغییر کند. با تغییرات منطقه ای و مشکل آرد، ارزانی آرد در ایران اتفاق افتاده بود و این موضوع قاچاق را به صرفه می‌کرد. در کشورهای هم جوار ما قیمت کالاها چند برابر شد. اما امروز می‌بینیم که نان برای مردم گران نشده است. وی در پاسخ به پرسی درباره احتمال گرانی بنزین گفت: اصلا گرانی بنزین مطرح نیست.
معاون اول رئیس جمهور دولت سیزدهم درباره نظارت بر بازار گفت: تاکنون پنج گروه کالا را قیمت زده‌ایم که تا هفته دیگر اجرایی می‌شود. چهار تا از آنها اساسی هستند. توسط تولید کنندگان قیمت مصرف کننده زده می‌شد. مردم هر جا تخلف دیدند، با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند. مجوز برای تعزیرات گرفته‌ایم که برخوردها را شدیدتر خواهد کرد.  تعداد کالاهای گروه پنجم بیشتر است، برنامه داریم. همه این گرانی‌ها به لحاط حذف ارز ترجیحی نیست. حقوق ورودی و عوارض بالا رفته است. ارزش افزوده و قیمتهای جهانی هم تأثیرگذار بوده است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان این که به لحاظ کالای اساسی، جزء کشورهایی هستیم که کالاهای اساسی بدون هیچ اختلالی تأمین و توزیع شده است؛ گفت: امیداریم برنامه تصویب قیمت ها را داشته باشیم. همکاری مردم بسیار خوب بوده است. مردم با فرهنگ بالایی عمل کردند. کشورهای اروپایی رفتند فروشگاه‌ها را غارت کردند. سهیمه بندی کردند، اما مردم ما همکاری داشتند و دولت تدبیر دیده بود، کمبود هیچ کالایی را نداشتیم. تغییر قیمت باعث شد کالاها فقط و فقط کمی دیر برسد. امیدار به تثبیت قیمت‌ها هم هستیم. معاون اول رئیس جمهور در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خرید می‌رود یا خیر، تصریح کرد: همه خریدهای منزل را خودم انجام می‌دهم. در جنوب شهر خرید می‌کنم. هر کسی لاکچری زندگی می‌کند، باید هزینه‌اش را بپردازد. معاون اول رئیس جمهور در پایان درباره آبله میمونی در ایران گفت: تا کنون هیچ نمونه‌ای از آبله میمونی دیده نشده است. برای پیشگیری هم اقداماتی انجام شده است.
برچسب ها: محمد مخبر

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۷:۵۸
احمدی نژاد دوم صابون شما به جامعه ملت ایران خورده در مورد واکسن برکت فقط حرف (388593)
عابر بدبخت قبل از رفتن زیر آوار برج
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۸:۴۵
جناب معاون اول بالاغیرتا این حرفای پوپولیستی که توهین به شعور مخاطب هست را ول کنید. محمود کله هم همین حرفا را میزد و نون و پنیر میخورد، ولی نفت را ریخت تو نون و خورش مردم و ......مالی کرد. حضرتعالی بهترین غذاها را بخور و بنوش و حتی بهترین عطرها را بزن ولی بالاغیرتا کار اصولی و اساسی کن. از 4 نفر که با تو خیلی هم همفکر نیستن مشورت بگیر. (388601)
محمد علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۸:۵۰
فکر نکنم در حال حاضر جنوب شهر زندگی کنی. اگه در خانه دولتی هم زندگی کنی حداقل در مناطق متوسط شهر هست. چرا همونجا خرید نمیکنی؟ چرا برای خرید اینقدر مسافت رو طی می کنی؟ فکر پول بنزین، الودگی، ترافیک و.. نیستی؟ (388603)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۹:۴۹
جالبه،مدیر بنده با ماهی چند ده میلیون حقوق،یارانه بهش تعلق میگیره،ولی منه کارمند ساده،از گرفتن یارانه محروم هستم.آخه این چه عدالتیه. (388611)
علی
Italy
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۲۰:۵۴
چرا دروغ می گویید و از مردم مایه می گذارید؟ مردم دلشان از دست شما خونه، به شما هیچ اعتمادی ندارند و لعن و نفرین مردم همیشه پشت سرتان هست در یک کشور پر نعمت چه بلایی سر این مردم که نمی آرید، خدا دفع شرتان را بدهد. (388616)
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۰۱:۰۸
طبق معمول همه کشورها اوضاعشون وخیمه و کشور ما گل وبلبله..بیش از چهل ساله در عسر هستیم و منتظر یسریم! (388629)
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۱۳:۲۰
کلامتان مانند هجوم فتنه های آسمانی است که درس زنده بودن و زندگی را از مردم گرفتین چون راه نفس کشیدن را ببندین ولی آرزو دارم عدل خدا را (388656)
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ۲۱:۰۹
بخدا اینم ... (388666)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها