به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ ساعت ۰۴:۳۱
کد مطلب : ۳۳۹۷۴۴

ایتالیا 0-3 آرژانتین: آلبی سلسته، فاتح فینالیسیما

گروه ورزشی: آرژانتین با ارائه نمایشی درخشان و پیروزی 3-0 مقابل ایتالیا، فاتح دیدار فینالیسیما شد.
ایتالیا 0-3 آرژانتین: آلبی سلسته، فاتح فینالیسیما
شاگردان لیونل اسکالونی که امشب در دیدار بین قاره‌ای بین قهرمان آمریکای جنوبی و اروپا در ومبلی مقابل ایتالیا قرار گرفتند، با ارائه نمایشی چشم نواز موفق شدند با گل های لائوتارو مارتینز، آنخل دی ماریا و پائولو دیبالا به برتری برسند و فاتح جام فینالیسیما شوند. 
دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقیقه 7 بود که آرژانتین صاحب اولین موقعیت جدی بازی شد. خطای جورجینیو روی لیونل مسی باعث شد تا داور یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه ایتالیا به سود آرژانتین اعلام کند. خود مسی پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او به دیوار دفاعی آتزوری برخورد کرد.
حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه 12، روی حرکت خوب جورجینیو، این راسپادوری صاحب موقعیت شد اما ضربه او را امیلیانو مارتینز دفع کرد.
در ادامه بازیکنان آرژانتین ابتکار عمل را در دست گرفتند اما این ایتالیا بود که در دقیقه 20 صاحب موقعیت شد ولی پیش از اینکه بلوتی بتواند ضربه نهایی را وارد کند، رومرو با یک تکل به موقع دروازه آلبی سلسته را نجات داد.
یک دقیقه بعد، روی ضربه آزاد راسپادوری، بلوتی می توانست با ضربه سر دروازه را باز کند اما امیلیانو مارتینز با یک پرش بلند، توپ را از زیر تیر افقی دروازه مهار کرد.
در ادامه باز هم این بازیکنان آرژانتین بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند تا اینکه در دقیقه 28 به گل اول بازی رسیدند. روی یک توپ ربایی از میانه زمین ایتالیا بود که مسی صاحب توپ شد و بعد از عبور از دی لورنزو، با یک پاس در عرض، لائوتارو مارتینز را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک بغل پای ساده، آرژانتین را پیش انداخت.

تنها دو دقیقه بعد نیکولو بارلا می توانست روی اشتباه لائوتارو پشت محوطه جریمه خودی کار را به تساوی بکشد اما مارتینز با یک شیرجه به موقع توپ را به بیرون فرستاد.
حملات ایتالیایی ها برای رسیدن به گل تساوی ادامه پیدا کرد و در دقیقه 38، روی ارسال امرسون از سمت چپ، این بلوتی بود که صاحب موقعیت شد اما نتوانست ضربه نهایی‌اش را به خوبی بزند.
در دقایق پایانی نیمه اول بار دیگر بازیکنان آرژنتین ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 45 به گل دوم رسیدند. این بار لائوتارو در نقش گلساز ظاهر شد و پاس در عمق او را آنخل دی ماریا با یک ضربه فنی تماشایی تبدیل به گل کرد تا نیمه اول با برتری 2-0 آرژانتین به پایان برسد.


 نیمه دوم را هم دو تیم متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی موقعیت خاصی دروازه ها ایجاد نشد تا اینکه در دقیقه 56، چیزی نمانده بود که پرس بازیکنان آرژانتین باعث یک گل به خودی شود اما دوناروما در آخرین لحظه پاس به عقب بونوچی را از روی خط دور کرد.
سه دقیقه بعد، روی پاس جورجینیو، این لوکاتلی بود که می توانست گلزنی کند اما باز هم امیلیانو مارتینز با جاگیری مناسب، دروازه تیمش را بسته نگه داشت.
در دقیقه 62، ضربه کرنر مسی به پشت محوطه جریمه ایتالیا به دی ماریا رسید و او هم با یک ضربه والی دیدنی می توانست دومین گلش در این دیدار را به ثمر برساند اما دوناروما به هر شکل ممکن توپ را دفع کرد.
حملات آرژانتینی ها ادامه پیدا کرد و این تیم چند بار تا آستانه زدن گل سوم پیش رفت اما واکنش های دوناروما باعث شد تا دروازه ایتالیا درنیمه دوم بسته بماند.
بازی با همین روند ادامه داشت و آرژانتینی ها علی رغم دو گل برتری، همچنان به حملات شان ادامه دادند تا اینکه سرانجام در سومین دقیقه از وقت های تلف شده بازی به گل سوم رسیدند. روی حرکت مسی بود که توپ در شلوغی محوطه جریمه ایتالیا به دیبالا رسید و او هم با یک ضربه دقیق، دوناروما را مغلوب کرد تا آرژانتین در این دیدار با سه گل به پیروزی برسد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها